Performancing Metrics

موانع اقتصادی و برگشت ارز بحران ها را دامن زده است | اتاق خبر
کد خبر: 429593
تاریخ انتشار: 22 تیر 1398 - 12:28
صادق سواعدی عضو هيأت نمايندگان اتاق بازرگاني ايران:
صادق سواعدی عضو هيأت نمايندگان اتاق ايران بر این باور است که موانع و مشکلات در امر صادرات، برگشت ارز و پایه های صادراتی فعالین را گرفتار و آشفته ساخته است .

 

سواعدی در گفتگو با «اتاق نیوز» ضمن بیان مشکلات توضیح داد: اهم فعالیت های اتاق در دوره نهم باید بر محور صادرات، رفع موانع صادراتی، برگشت ارز و ساماندهی این مسئله که با چه مشکلاتی این ارزها برگرانده می شود و چه تسهیلاتی برای پایه های صادراتی در نظر گرفته شده است و عدم همخوانی این پایه های صادراتی با قیمت واقعی قرار گیرد .

این فعال اقتصادی با بیان اینکه موارد فوق الذکر همه را به نوعی گرفتار کرده در خصوص هیات رئیسه دوره کنونی، اذعان داشت: ترکیب همان ترکیب هیات رئیسه قبلی است، این هیات باید ساماندهی به وضعیت فعالان اقتصادی در راستای مشکلاتشان در راس قرار دهد و با رایزنی های لازم با دولت مشکلات و موانع را بر سر راه صادرات و واردات برداشته و از دولت بخواهد معضلاتی را که در امر برگشت ارز وجود دارد رفع نماید در غیر این صورت مشکلات ما چندین برابر خواهد شد، عملکردی که از اتاق در سال گذشته شاهد بودیم آنگونه که باید نبود هرچند در این راستا کارهایی انجام شد ولی کافی نبود .

وی در خصوص حضور اعضای جدید در هیات رئیسه دوره نهم، یادآور شد: حسین جمیلی که به تازگی به جمع این هیات اضافه شده فرد فعالی است و در چندین مورد در خصوص مشکلات اقتصادی با وی مشورت داشته ایم ولی اینکه اعضا بتوانند مثمر ثمر واقع گردند بستگی به ترکیب دارد که چگونه در خصوص موضوعات مختلف ورود کند  .

عضو هيأت نمايندگان اتاق بازرگاني اهواز خاطر نشان کرد: تمامی اعضا هیات رئیسه باید با هم اتفاق نظر داشته باشند در غیر این صورت اگر برخی ساز مخالف بزنند کاری از پیش نخواهد رفت و باید تمامی اعضا این ترکیب با هم همدل بوده و هدف آنها واحد باشد .

 

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید