Performancing Metrics

صاحبین تجربه در اصناف گوناگون در هیات رئیسه گرد هم آمده اند | اتاق خبر
کد خبر: 429626
تاریخ انتشار: 22 تیر 1398 - 15:52
فرزاد فیض الهی عضو هيأت نمايندگان اتاق بازرگاني ايران:
فرزاد فیض الهی عضو هيأت نمايندگان اتاق ايران با بیان اینکه صاحبین تجربه در اصناف گوناگون در هیات رئیسه اتاق نهم  گرد هم آمده اند بر اهمیت صادرات محوری و حمایت از تولید در این دوره تاکید ورزید .

فیض الهی در گفتگو با «اتاق نیوز» ایجاد و بستر مناسب برای روابط  با سایر کشورها را از جمله مهم ترین ماموریت‌های اتاق دانست و گفت: در کنار تقویت روابط خارجی اتاق باید جذب سرمایه گذار را هم در برنامه های خود در نظر داشته باشد همچنین صادرات و تولید را هم باید به عنوان اولویتی اساسی مورد نظر قرار دهد .

وی ادامه داد: زیرا اتاق ما صادرات محور است و با توجه به داشتن همسایگان متعدد در صورت توسعه روابط خارجی علاوه بر جذب سرمایه گذار اگر پایه صادرات خود را تقویت کنیم این امر حتی از درآمدهای مالیاتی هم برای کسب درآمد کشور مهم تر است .

وی با تاکید بر اهمیت تولید در اقتصاد کشور، اذعان داشت: زمانی که تولید کشور با رکود مواجه گردد و به خواب رود این امر به تمامی مشکلات دامن می زند به عنوان مثال اگر بخواهیم صادرات محصول از یزد را در نظر بگیریم  که هزاران تریلی می شود شاهد آمار کثیری از اشتغال آفرینی، گردش حساب  پول در بانک ها و اشتغال در نواحی مرزی و در حمل و نقل خواهیم بود .

عضو هيأت نمايندگان اتاق ایلام خاطر نشان کرد: آنچه در دنیا اصل قرار دارد صادرات است زیرا در واردات علاوه بر متکی کردن ما به کشورهای دیگر با مسئله خروج ارز مواجه می شویم به همین علت سیاست های دولت در راستای ممانعت از واردات را درست می دانم، تنها راه ارز آوری برای کشور صادرات است و کسانی که از واردات حمایت می کنند تنها به دنبال پول و منافع شخصی هستند بدون در نظر گرفتن منافع ملی .

این فعال اقتصادی ترکیب هیات رئیسه این دوره را خوب ارزیابی کرد و گفت: در این دوره تمامی اعضا هیات رئیسه با هم همفکر هستند و با توجه به اینکه از تمامی اصناف هم در این هیات حضور دارند این ترکیب را مناسب میدانم حضور خوانساری در بحث سیاست روز، غلامحسین شافعی درخصوص صنعت و داشتن تجارب فراوان و کاشفی از حیث صادرات و سلاح ورزی از جهت توانمندی در ارتباط با دولت و بحث و گفتگو و حسین جمیلی خزانه دار هم از جهت شناخته شده بودن در بین اعضا و فعالین و حسن اعتماد اعضا به وی و داشتن دید و نگاه وسیع به مسائل انتخاب های پسندیده ای هستند .

نظرات
ADS
ADS
پربازدید