Performancing Metrics

ممنوعیت واردات لوازم آرایشی منجر به افزایش قاچاق می‌شود | اتاق خبر
کد خبر: 429793
تاریخ انتشار: 26 تیر 1398 - 14:53
عضو هیئت مدیره انجمن واردکنندگان فرآورده های بهداشتی، آرایشی و عطریات ایران از توقف واردات محصولات آرایشی و بهداشتی در سه ماه گذشته خبر داد و گفت که طی این مدت بازار از کالاهای بی‌کیفیت اشباع شده است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، موسی احمدزاده با اشاره به اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت اواخر اردیبهشت‌ماه، طی بخشنامه‌ای، واردات محصولات آرایشی و بهداشتی را ممنوع کرد، گفت: با توجه به وجود ۱۵ مرز در اطراف کشور، اگر واردات به صورت قانونی انجام نشود، برخی از افراد سوء استفاده‌گر بدون پرداخت عوارض گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده، کالای بی‌کیفیت به کشور وارد می‌کنند.

به گفته وی،‌ با وجود ممنوعیت واردات در سه ماه گذشته، بازار لوازم آرایشی از کالای بی‌کیفیت اشباع شده است.

عضو هیئت مدیره انجمن واردکنندگان فرآورده های بهداشتی، آرایشی و عطریات ایران با اشاره به اینکه ایران دومین مصرف‌کننده لوازم آرایشی در خاورمیانه است، تصریح کرد: صنعت لوازم آرایش و بهداشتی با بهداشت جامعه سر و کار دارد، اما در حال حاضر کالای اصل از کالای تقلبی قابل تشخیص نیست.

احمدزاده همچنین با بیان اینکه وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت بدون مشورت با فعالان بخش خصوصی در صنایع لوازم آرایشی و بهداشتی، واردات این محصول را ممنوع کردند، گفت: این در حالی است که قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار می‌گوید که وزارتخانه باید قبل از صدور هر بخشنامه با فعالان بخش خصوصی مشورت کند.

وی با اشاره به لزوم برندسازی و الگوبرداری در راستای توسعه تولیدات لوازم آرایشی و بهداشتی، تصریح کرد: باید توجه کنیم که کشور ما نسبت به سایر کشورهای پیشرفته در صنعت آرایشی و بهداشتی مزیت رقابتی و برنامه‌ریزی استراتژیک ندارد.

 عضو هیئت مدیره انجمن واردکنندگان فرآورده‌های بهداشتی، آرایشی و عطریات ایران در ادامه از اشتغال حدود ۷۰ هزار نفر در این حوزه خبر داد و گفت که سال گذشته فعالان این حوزه حدود ۱۱ هزار و ۹۰۰ نفر از نیروهای خود را تعدیل کردند.

وی با اشاره به مشکلات تولیدکنندگان در زمینه تامین مواد اولیه، نقدینگی و معوقات بانکی، گفت: تاکنون بیش از ۵۰ کارخانه در صنعت لوازم آرایشی و بهداشتی تاسیس شده و با توجه به مشکلات فراوانی که این واحدها با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند، نمی‌توانیم از بازرگانان هم انتظار فعالیت تولیدی داشته باشیم.

احمدزاده در پایان با بیان اینکه واردکنندگان لوازم آرایشی و بهداشتی نیازی به ارز دولتی ندارند و می‌توانند با اعتبار خود نیاز کشور را تامین کنند، تصریح کرد: برخی فکر می‌کنند کسانی که در بخش واردات لوازم آرایشی فعال هستند غارتگرند، اما این افراد به بهداشت مردم کمک می‌کنند.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید