Performancing Metrics

مرغ به کانال ۱۴هزارتومان پرکشید | اتاق خبر
کد خبر: 429801
تاریخ انتشار: 26 تیر 1398 - 16:43
عضو هیات مدیره کانون سراسری مرغ داران گوشتی از افزایش قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: قیمت این کالا در مراکز خرده فروشی به ۱۴ هزارتومان رسیده و به نرخ منطقی نزدیک شده است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، برومند چهارآئین از افزایش حدود ۵۰۰ تومانی قیمت مرغ نسبت به ۱۰ روز گذشته خبر داد و گفت: قیمت مرغ زنده به ۹,۷۰۰ تومان و مرغ آماده طبخ برای مصرف کننده نهایی به ۱۴ هزارتومان رسیده که این قیمت‌ها به نرخ منطقی نزدیک است.

وی کاهش عرضه و افزایش تقاضا را دلیل این مساله عنوان کرد.

عضو هیأت مدیره کانون سراسری مرغ داران گوشتی افزود: با افزایش دمای هوا و گرم شدن واحدهای تولیدی، وزن گیری مرغ‌ها به شدت کاهش یافته است.

چهار آئین درباره اینکه آیا آزاد شدن صادرات تأثیری در این مساله داشته است، گفت: روزانه در کشور ما حدود ۶۸۰۰ تن مرغ مصرف می‌شود و در پیک مصرف این عدد از ۷۰۰۰ تن عبور می‌کند در حالی که آمار صادرات ماهیانه حدود ۳۰۰۰ تن است بنابراین صادرات تأثیری در نوسانات بازار داخلی ندارد.

وی ضمن انتقاد شدید از سیاست‌های صادراتی در حوزه مرغ و تخم مرغ افزود: ظرفیت تولید این محصولات از نیاز داخل بیشتر است بنابراین حتی اگر سنگ از آسمان ببارد نباید صادرات این محصولات قطع شود اما متأسفانه هر از گاهی شاهد هستیم که با تصمیمات خلق الساعه و ناگهانی صادرات متوقف می‌شود و این امر به بازارهای هدف ضربه می‌زند.

چهار آئین ادامه داد: صادرات مرغ و تخم مرغ به دو دلیل نباید قطع شود اول اینکه ظرفیت تولید بیشتر از نیاز داخل است، ما در حوزه مرغ ۱.۵ برابر نیاز داخل ظرفیت تولید داریم ضمن اینکه بازارهای هدف باید حفظ شود.

وی تاکید کرد: بین ۱۰ تا ۱۵ درصد تولید باید به صادرات اختصاص یابد و تحت هیچ شرایطی این صادرات قطع نشود.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید