Performancing Metrics

قانون بهبود مستمر فضا کسب و کار در پیچ و خم موانع اداری | اتاق خبر
کد خبر: 430049
تاریخ انتشار: 31 تیر 1398 - 15:59
شهرام حاج قرباني دولابي عضو انجمن ناشران ديجيتال در گفتگو با «اتاق نیوز» مطرح کرد
شهرام حاج قرباني دولابي عضو انجمن ناشران ديجيتال گفت: با توجه به شرایط اقتصادی فعلی، مهم‌ترین کاری که اتاق بازرگانی به عنوان نهاد اصلی بخش خصوصی، باید پیگیری کند، مطالبات بخش خصوصی واقعی است .

شهرام حاج قرباني دولابي عضو انجمن ناشران ديجيتال در گفتگو با «اتاق نیوز» گفت: با توجه به شرایط اقتصادی فعلی، مهم‌ترین کاری کهاتاق بازرگانی به عنوان نهاد اصلی بخش خصوصی، باید پیگیری کند، مطالبات بخش خصوصی واقعی از نهادهای حاکمیتی علی الخصوص دولت و نهادهای مرتبط با امور اقتصادی است که تقویت تشکل‌های اتاق یکی از مهم‌ترین این خواسته‌ها است.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: معمولا می‌بینم در رده‌های بالای دولت به بحث تعامل با اتاق بازرگانی و تشکل‌های بخش خصوصیحداقل در سخنرانی بها می‌دهند و زمانی که تشکل‌ها به اتاق دعوت می‌شوند مرتبا در خصوص اهمیت تشکل‌ها و تعامل با آنها صحبت می‌شود. اما در عمل وقتی وارد بدنه دولت می‌شویم این تعامل اتفاق نمی افتد. بسیاری از معضلات بخش خصوصی در تشکل‌ها و در کمیسون‌های اتاق شناسایی می‌شود اما در پیچ و خم موانع اداری و مسائلی از این دست گم می‌شود و جایی که باید قدرت اتاق نشان داده شود، به فراموشی سپرده می‌شود.
عضو انجمن ناشران ديجيتال همچنین اظهار کرد: مهم‌ترین قانون برای حمایت از بخش خصوصی، قانون بهبود مستمر فضا کسب و کار است که اجرا نمی‌شود. البته در دوره هشتم شرایط خوبی داشتیم و تا حدودی در این راستا اقداماتی انجام شد اما در حال حاضر شرایط فرق دارد. مهم‌ترین کاری که هیات رئیسه باید انجام دهد پیگری درست قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار است.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید