Performancing Metrics

تشکیل کارگروه تخصصی طلا و جواهرات در وزارت صنعت | اتاق خبر
کد خبر: 432779
تاریخ انتشار: 29 شهریور 1398 - 21:49
در هم اندیشی انجمن‌ها و تشکل‌ها مطرح شد
سرپرست معاونت صنایع وزارت صمت از تشکیل کارگروه و میز تخصصی طلا، جواهرات و فلزات گرانبها با حضور اتحادیه‌ها و تشکل‌ها در وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر؛ هم اندیشی انجمن‌ها و تشکل‌های فعال در زمینه طلا، فلزات گرانبها و سنگ تزیینی امروز (پنج شنبه) با حضور عضو مجمع تشخیص مصلحت و رئیس گروه اقتصادی معاونت بررسی دفتر مقام معظم رهبری تشکیل شد.

مهدی صادقی نیارکی در این نشست با اعلام این خبر گفت: نگاه ما در وزارت صنعت معطوف به مباحث کلان اقتصاد توسعه و زنجیره‌های ارزش است و از این رو مباحث مطرح شده در جلسات تخصصی باید تبدیل به اقتصاد و مزیت‌های اقتصادی شود.

وی با اشاره به تاکیدات مقامات ارشد کشور در پیشرفت اقتصادی کشور افزود: نگاه به ظرفیت‌های درون که جزء تاکیدات مقامات ارشد نظام است از راهبردهای اصلی وزارت صنعت، معدن و تجارت است، اما همانطور که این مقامات به درون زایی اقتصاد تاکید دارند، بر برونگرایی و توسعه صادرات غیر نفتی نیز توجه ویژه دارند.

صادقی نیارکی در ادامه به تبیین وضعیت صنعت فلزات گرانبها پرداخت و با پیشنهاد تشکیل کارگروهی فرا از اتحادیه‌ها در حوزه این فلزات گفت: اگر گروهی متشکل از صاحب نظران زنجیره صنعت فلزات گرانبها اعم از حوزه طراحی، ماشین آلات، صادرات، ساخت طلا و جواهر و بازاریابی فرا از تشکل‌ها و اتحادیه‌ها شکل بگیرید تا چشم اندازها و راهبردهای این صنعت با همکاری صنف و انجمن‌ها آن‌ها تهیه شود.

وی با اشاره به اهمیت طلا و جواهر در اقتصاد کشور افزود: پیشنهاد می‌شود مرکزی مستقل تشکیل شود که همه اضلاع فلزات گرانبها نظیر طلا، جواهرات و سنگ‌ها و حتی صادرات و فروش در آن‌ها تجمیع شود تا تحقق سند راهبردی این صنعت تسریع بشود.

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ارتباط خوبی میان دولت و سایر قوا وجود دارد و از این ظرفیت می‌توان برای بلوغ کامل صنعت و برطرف کردن سنگلاخ‌ها و موانع استفاده کرد.

وی پیشنهاد داد: از ظرفیت‌های دانشگاه و صنعت باید به صورت هم افزا استفاده شود تا سند و چشم انداز صنعت طلا و جواهر با محوریت مطالعات در کشور تهیه شود.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید