Performancing Metrics

هند اعلام کرد که با ضوابط کشورهای درحال توسعه هم‌خوانی دارد | اتاق خبر
کد خبر: 432783
تاریخ انتشار: 29 شهریور 1398 - 21:50
در تلاش برای بازیابی امتیازات تجاری آمریکا
وزارت خارجه هند اعلام کرد کشورش با ضوابط کشورهای در حال توسعه مطابقت دارد و از آمریکا خواست از تصمیم خود برای لغو امتیازات تجاری هند دست بردارد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، وزارت خارجه هند اعلام کرد کشورش با ضوابط کشورهای در حال توسعه مطابقت دارد و از آمریکا خواست از تصمیم خود برای لغو امتیازات تجاری هند دست بر دارد. 

ویجای گوکاله در گفتگو با خبرنگاران گفت: سیستم کلی امتیازات تجاری (جی‌اس‌پی) یک نوع تصمیم‌گیری یک‌جانبه است که بر اساس ضابطه‌ای مشخص از سوی برخی کشورها به کشورهای دیگر اعطا می‌شود. ما یک کشور در حال توسعه هستیم و با آن ضوابط مطابقت داریم. او از آمریکا خواست تصمیم خود در این مورد را بازنگری کند چرا که این امتیازات تجاری برای صنایع هند اهمیت بالایی دارند. 

آقای وزیر گفت: آمریکا به طور یک‌جانبه‌ای ما را از این امتیازات تجاری محروم کرد. ما معتقدیم جی‌اس‌پی برای صنعت ما اهمیت دارد، اما در نهایت تصمیم‌گیری در این مورد به عهده آمریکا است. 

جی‌اس‌پی بزرگترین برنامه امتیازات تجاری آمریکاست که هدف آن کمک به توسعه اقتصادی کشورهای در حال توسعه است. طبق این برنامه به این کشورها اجازه داده می‌شد هزاران مورد از محصولات خود را بدون تعرفه به آمریکا واردکنند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید