Performancing Metrics

۱۴۰۲ تولید طلای ایران به ۲۳ تن می‌رسد | اتاق خبر
کد خبر: 433293
تاریخ انتشار: 10 مهر 1398 - 14:33
مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران از بهره‌برداری ۱۳ طرح تولید شمش طلا تا ۵ سال آینده خبر داد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، وجیه‌ا... جعفری اظهار کرد: با افتتاح طرح های تولید شمش طلا، تا سال ۱۴۰۲ تولید شمش به ۲۳ تن می رسد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ظرفیت تولید شمش طلا، ۱۵ تن است اما به دلایلی همچون مشکلات معدنی یا فنی تکنولوژیکی تنها ۸ تن تولید می شود.

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران با بیان اینکه این شرکت از سال ۹۲ اکتشافات در حوزه پلی متال را در استان های مختلف افزایش داده است، گفت: اکنون در مجموعه طلا ۱۴ پروانه اکتشاف، ۴ گواهی کشف و ۴ پروانه بهره برداری در حال کار است.

جعفری با بیان اینکه شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران با رعایت مواد قانونی در تلاش برای استفاده از بخش خصوصی است، تصریح کرد: تاکنون ۳ محدوده طلا شامل تارگت ۳ هیرد، کود دم و جانجا تارگت ۲ واگذار شده است.

وی ادامه داد: در طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک، با همکاری سرمایه گذاران، گام های جدید برای ایجاد زیرساخت های لازم برداشته شده است. همچنین امیدواریم بتوانیم با کمک دولت و سرمایه گذاران، اعتبار مناسبی برای اکتشاف، بهره برداری و فرآوری حوزه طلا تامین کنیم.

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران پیشنهاد داد که تدوین طرح جامع طلا برای توسعه فعالیت های اکتشافی، استخراج و فرآوری در این صنعت تا یک سال آینده عملیاتی شود.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید