Performancing Metrics

مصوبه ممنوعیت افزایش قیمت کالا به ۹۶ انجمن تولیدی ابلاغ شد | اتاق خبر
کد خبر: 435310
تاریخ انتشار: 27 آبان 1398 - 18:40
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی گفت: روز گذشته ۱۸ هزار و ۳۲ مورد بازرسی توسط بازرسان سازمان حمایت، سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها و همچنین بازرسی اصناف در سطح استان‌ها انجام گرفته است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، حسین مدرس خیابانی در جلسه ستاد تنظیم بازار کشور تاکید کرد: طبق توافق انجام شده تعزیرات حکومتی به صورت ویژه و در شعبات اختصاصی در سریعترین زمان ممکن این پرونده ها را بررسی و رای لازم را صادر خواهد کرد.

وی افزود: خوشبختانه کالاهای اساسی به میزان کافی و در انبارها موجود است و در تامین کالاهای ضروری و اساسی مورد نیاز مردم هیچگونه مشکلی وجود ندارد.

برخورد با تخلفات گرانفروشی، احتکار و امتناع از عرضه

مدرس خیابانی تصریح کرد: علاوه بر موضوع گرانفروشی، احتکار و امتناع از عرضه نیز به عنوان یکی از تخلفات مورد توجه بازرسان است که در صورت مواجه بدون کوچکترین مماشاتی با متخلفین برابر قانون برخورد خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: افزایش نرح بنزین در قیمت انواع اقلام کالایی و خدمات تاثیر ناچیزی دارد و برخی دغدغه های موجود، ناشی از جو روانی در سطح بازار است که با تدابیر اتخاذ شده جلوی این اتفاق گرفته خواهد شد.

دریافت شکایات مردمی از ساعت ۷ صبح تا ۱۰ شب در سامانه ۱۲۴

قائم مقام وزیر صمت تاکید کرد: بازرسی های شکایت محور در اولویت خواهد بود و بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار، ستادهای خبری ۱۲۴ موظف هستند از ۷ صبح تا ۱۰ شب شکایات مردمی را دریافت کنند و البته موارد در سریعترین زمان ممکن از سوی بازرسین مورد رسیدگی قرار می گیرد.

مدرس خیایانی تصریح کرد: مردم از چهار روش موجود شامل تلفن گویای ۱۲۴، سامانه ثبت شکایات ۱۲۴، اپلیکیشن آپ و همچنین به صورت حضوری می توانند شکایات خود را طرح کنند.

وی خاطرنشان کرد: روند بازرسی ها باید به گونه ای باید باشد تا مردم اطمینان لازم را از نحوه اعلام شکایت و رسیدگی به آن ها کسب کنند و کمک کنند تا فضای موجود به درستی مدیریت و در حقوق مردم هیچگونه اجحافی نشود.

۳۰  هزار بازرسی روزانه برای کنترل قیمت‌ها

مدرس خیابانی گفت: ۴۰۰۰ بازرس از سازمان حمایت، سازمان های صمت استان ها و اتاق اصناف در سطح کشور روزانه ۳۰ هزار مورد بازرسی میدانی را برای کنترل قیمت ها انجام می دهند.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در خصوص کنترل بازار علاوه بر این گشت های مشترک با سازمان تعزیرات حکومتی، اتحادیه های صنفی کل کشور نیز با ۱۵ هزار بازرس در قالب ۸ هزار بازرس قیمت‌ها را در بازار رصد می کنند.

مدرس خیابانی افزود: ستاد ویژه تنظیم بازار برای رصد قیمت ها در مراکز استان ها و شهرستان ها نیز به صورت روزانه برگزار می شود و روسای سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت در تمام استان‌ها به طور مستمر تمامی قیمت ‌ها را به دقت رصد می‌کنند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه همه کالاها در بازار به وفور موجود است و هیچ گونه کمبود کالایی در کشور وجود ندارد گفت: در تامین کالاهای ضروری و اساسی هیچگونه مشکلی وجود ندارد. به میزان کافی کالاها ذخیره سازی شده است.

وی با بیان اینکه عرضه کالا و ارایه تخفیف و حراج ها در فروشگاه های زنجیره ای نیز مانند قبل ادامه دارد و کنترل بازار از طریق سامانه های رصد کالا، قیمت و سامانه اعلام موجودی نیز ادامه خواهد داشت، افزود: علاوه بر ابلاغ سازمان حمایت به ۹۶ انجمن تولیدی جهت عدم افزایش قیمت کالاها، اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران نیز پشتیبان اجرای این طرح است و تولید کنندگان نیز از این طرح اعلام حمایت کردند تا افزایش قیمت صورت نگیرد.

هماهنگی با وزارت نفت برای تخصیص سهمیه‌های حمل و نقل درون شهری

مدرس خیابانی با اشاره به اینکه در حال حاضر بخشی از نگرانی موجود مربوط به حمل و نقل درون شهری است که برای رفع آن هماهنگی هایی با وزارت نفت انجام شده است و باید طوری برنامه ریزی شود تا سهمیه بندی بنزین شامل همه ذی حقان در حوزه حمل و نقل شود.

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی به ضرورت همراهی رسانه ها برای اطلاع رسانی مناسب و به موقع به مردم در خصوص تثبیت قیمت ها و جلوگیری از هرگونه افزایش قیمت اشاره و تصریح کرد: از رسانه ها دعوت می کنیم تا از فروشگاه های زنجیره ای و موجودی کالاها بازدید کنند و به مردم در این زمینه اطمینان خاطر دهند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید