Performancing Metrics

رشد مثبت اقتصادی در نیمه نخست امسال | اتاق خبر
کد خبر: 435984
تاریخ انتشار: 25 آذر 1398 - 22:34
همتی اعلام کرد
رئیس‌کل بانک مرکزی رشد اقتصادی نیمه نخست امسال را برابر مثبت ۰.۵ درصد اعلام کرد و گفت که باید حق بانک مرکزی در تصمیم‌سازی درخصوص لوایح پالرمو و CFT را پذیرفت.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، عبدالناصر همتی طی پست اینستاگرامی با اشاره به رشد مثبت تولید ناخالص داخلی بدون نفت در شش ماهه اول سال ۱۳۹۸، اظهار کرد: در سه ماهه دوم امسال شاهد رشد مثبت ۹.۵ درصدی بخش کشاورزی، رشد مثبت ۰.۴ درصدی گروه صنعت و معدن و رشد منفی ۱.۴ درصدی بخش خدمات بودیم.

وی افزود: بنابراین با ثبت رشد مثبت ۰.۶ درصد در سه ماهه دوم سال، در مجموع رشد مثبت ۰.۵ درصدی برای نیمه اول سال ثبت می‌شود و بخش نفت نیز شرایط خاص خود را دارد.

رئیس‌کل بانک مرکزی با بیان اینکه حضور محکم این بانک و مدیریت اصولی و علمی بازار ارز، یک بار دیگر ثبات نسبی را به بازار برگرداند، تصریح کرد: از همراهی مردم عزیز که فضای لازم را به سفته‌بازان و دلالان ندادند و با بانک مرکزی همراهی داشتند، قدردانی می‌کنم.

اعلام رقم رشد اقتصادی در حالی از سوی رئیس‌کل بانک مرکزی انجام می‌شود که مدت‌هاست این بانک رشد اقتصادی را اعلام نمی‌کند و مرکز آمار مسئول اعلام رقم این رشد اعلام شده است.

همتی در ادامه با اشاره به موضوع سرنوشت دو لایحه پالرمو و CFT، گفت: یقین دارم اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام حساسیت موضوع و ضرورت تداوم مناسبات بانکی و پولی در شرایط تحریم را در نظر می‌گیرند.

وی اضافه کرد: باید پذیرفت که بانک مرکزی در حدی که در این شرایط بسیار سخت و حساس، تکلیف دارد، حقی هم در تصمیم‌سازی داشته باشد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید