Performancing Metrics

خریداران مسکن چقدر وام گرفتند؟ | اتاق خبر
کد خبر: 437757
تاریخ انتشار: 6 بهمن 1398 - 19:19
آمار بانک مرکزی حاکی از آن است که تسهیلات پرداختی بانک‌ها در ۹ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۳۰ درصد رشد داشته و از سوی دیگر کمتر از ۲۰ هزار میلیارد تومان برای خرید مسکن، تسهیلات پرداخت شده است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، بر اساس تازه‌ترین آمار بانک مرکزی، بانک‌ها در ۹ ماهه سال جاری ۶۲۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش‌های مختلف اقتصادی پرداخت کرده‌اند که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۱۴۴ هزار میلیارد تومان معادل ۲۹.۸ درصد رشد داشته است.

بر همین اساس، سهم تسهیلات پرداختی در قالب سرمایه در گردش به تمامی بخش‌های اقتصادی در ۹ ماهه سال جاری مبلغ بیش از ۳۴۰ هزار میلیارد تومان بوده که ۵۴.۴ درصد از کل تسهیلات پرداختی را دربرمی‌گیرد.

این نوع تسهیلات در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته ۵۶ هزار میلیارد تومان معادل ۱۹.۷ درصد افزایش داشته و سهم تسهیلات پرداختی بابت تأمین سرمایه در گردش بخش صنعت و معدن در ۹ ماهه سال جاری معادل ۱۳۶ هزار میلیارد تومان بوده که حاکی از تخصیص ۳۹.۸ درصد از منابع تخصیص‌یافته به سرمایه در گردش تمامی بخش‌های اقتصادی است.

در همین مدت بیش از ۲۷۶ هزار فقره تسهیلات به بخش صنعت و معدن با میانگین پرداختی هر فقره ۶۹۰ میلیون تومان پرداخت شده و در بخش خدمات تعداد نیز حدود دو میلیون و ۶۴۹ هزار فقره تسهیلات با میانگین پرداخت هر فقره ۸۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

این آمار نشان می‌دهد که بیشترین تسهیلات پرداختی بانک‌ها در بخش خدمات و پس از آن صنعت و معدن بوده است؛ به طوریکه ۲۱۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش خدمات و ۱۹۰ هزار میلیارد تومان در بخش صنعت و معدن پرداخت شده است.

کمترین تسهیلات را نیز در این مدت بخش مسکن و ساختمان به خود اختصاص داده است و در مجموع در ۹ ماهه سال جاری ۳.۱ درصد از کل تسهیلات پرداختی بانک‌ها برای خرید مسکن مصرف شده است؛ در واقع کمتر از ۲۰ هزار میلیارد تومان برای خرید مسکن پرداخت شده است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید