Performancing Metrics

یک سوم اقتصاد جهان زیر سلطه چین و هند | اتاق خبر
کد خبر: 437900
تاریخ انتشار: 9 بهمن 1398 - 20:34
چین تا سال ۲۰۶۰ بزرگ ترین اقتصاد دنیا می شود.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، روند رو به رشد اقتصادهای چین و هند در سال های بعدی هم ادامه خواهد داشت و آن طور که مرکز مطالعات اقتصادی ژاپن پیش‌بینی کرده است، تا پایان سال ۲۰۶۰ حدود ۳۵ درصد کل حجم تولیدات ناخالص داخلی جهان در اختیار این دو کشور خواهد بود. چین با سهم ۲۰ درصدی از اقتصاد جهانی در سال ۲۰۶۰ به بزرگ‌ترین اقتصاد جهان تبدیل خواهد شد و جای آمریکا را خواهد گرفت.

در سال ۲۰۱۹ سهم چین از کل تولیدات ناخالص داخلی جهان ۱۶ درصد و هند چهار درصد بوده است. طبق اعلام بانک جهانی و صندوق بین المللی پول، هند و چین بالاترین نرخ های رشد اقتصادی را در بین ۲۰ اقتصاد بزرگ جهان در سال های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ در اختیار دارند و انتظار می‌رود که با وجود کاسته شدن از نرخ رشد اقتصادی این کشورها، رکورد رشد اقتصادی در بین اعضای گروه ۲۰ متعلق به این دو کشور باشد.

هند که اکنون ششمین اقتصاد بزرگ جهان است به زودی با پشت سر گذاشتن انگلیس، آلمان و ژاپن به سومین اقتصاد بزرگ جهان در سال ۲۰۶۰ تبدیل خواهد شد. سال ۲۰۱۹ هند موفق شده بود جای فرانسه را بگیرد. از سوی دیگر سهم اتحادیه اروپا و آمریکا از کل تولید ناخالص داخلی جهانی از ۵۰ درصد در سال ۲۰۱۹ به ۳۸ درصد در سال ۲۰۶۰ کاهش پیدا خواهد کرد.

طبق پیش‌بینی این مرکز ژاپنی، سهم ژاپن نیز به مانند کشورهای اروپایی و آمریکایی از سفره اقتصاد جهانی کوچک‌تر خواهد شد و کشوری که تا پایان قرن بیستم دومین اقتصاد بزرگ جهان بود تا سال ۲۰۶۰ به رده چهارم و در حالت بدبینانه به رده ششم نزول خواهد کرد و سهم آن از اقتصاد جهانی به تنها سه درصد خواهد رسید. این گزارش همچنین اقتصاد دیجیتال را مهم ترین عامل تعیین کننده قدرت اقتصادی کشورها در آینده معرفی کرده و آن را ابزاری برای کاهش شکاف بین اقتصادهای توسعه‌یافته و نوظهور دانسته است.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید