Performancing Metrics

صرفه‌جویی ۵۸ میلیون یورویی ایران‌خودرو با داخلی سازی ۵۱ قطعه | اتاق خبر
کد خبر: 438748
تاریخ انتشار: 1 اسفند 1398 - 21:33
مقیمی خبر داد
مدیرعامل ایران خودرو خاطرنشان کرد: ما برای اهداف خود مجبور هستیم از مسیر شرکت‌های دانش‌بنیان حرکت کنیم که خوشبختانه توانسته‌ایم مجموعه سیاست‌هایی را در گروه صنعتی ایران‌خودرو در راستای حمایت از این شرکت‌ها اتخاذ کنیم.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، فرشاد مقیمی در مراسم عقد تفاهم‌نامه با شرکت‌های دانش‌بنیان برای طراحی و تولید قطعات خودرو در حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری که در محل این شرکت‌ برگزار شد؛ اظهار کرد:  در میزهای تعمیق ساخت داخل، در میز نخست تاکنون ۲۴ قطعه با کاهش ارزبری ۳۷ میلیون یورویی، میز دوم ۱۲ قطعه با کاهش ارزبری ۴۴ میلیون یورویی و میز سوم  یک قطعه که منجر به صرفه‌جویی ارزی ۴۶ میلیون یورویی شده است، تاکنون به تولید انبوه رسیده‌اند. ساخت داخل به عنوان کلیدی‌ترین و مهم‌ترین محور نهضت داخل است.

مدیرعامل ایران‌خودرو با بیان این گلایه که شرکت‌های دانش‌بنیان همکاری‌های لازم را با شرکت‌های قطعه سازان ندارند، گفت: هدف اصلی مراسم امروز همراه کردن این دو گروه با یکدیگر است که می‌تواند منجر به توسعه دانش فنی، ارتقاء توان نوآوری، کاهش ارزبری و کاهش وابستگی به خارج شود. اکنون ۹ شرکت دانش‌بنیان صنایع دفاع با ایران خودرو همکاری می‌کنند.

مدل جدید سمند با پیمایش ۴۰۰ کیلومتر در هر سوختگیری

مقیمی از رونمایی سمند جدید پایه گازسوز این شرکت که طراحی مخزن گاز آن در کف خودرو انجام شده و دیگر صندوق عقب خودرو را اشغال نمی‌کند خبر داد و گفت: این مدل سمند پیمایشی به اندازه ۴۰۰ کیلومتر در هر بار سوختگیری را خواهد داشت.

مدیر عامل ایران خودرو یادآور شد: ٢۵۶ میلیارد تومان قرارداد این گروه صنعتی با شرکت‌های دانش بنیان منعقد شده که این قراردادها در حوزه لامپ های هالوژن، سنسورهای دنده عقب، ساچمه بلبرینگ، شیر هیدرولیک فرمان و ماژول میل سوپاپ سرسیلندر بوده شده است.

باید در حوزه طراحی ورود کنیم

وی در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: باید بتوانیم در حوزه طراحی‌ها وارد شویم. با حمایت‌های معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و مجموعه صندوق‌های مرتبط با حوزه نوآوری در کشور که دستور آن امروز صادر شد، بسیار امیدوار شدیم که سرعت انجام کار به شدت افزایش پیدا خواهد کرد که خبر خوشی برای قطعه‌سازان خواهد بود.

مقیمی اعلام کرد: با تفاهم‌نامه‌هایی که پیش از این منعقد شدند، ۳۵ تفاهم‌نامه امضا شده که در مجموع ۲۶۵ میلیارد تومان قرارداد بسته شد که یکی از آن‌ها به تولید انبوه رسیده و دو مورد در حال انعقاد هستند و در تفاهم‌نامه اخیر نیز ۸۰ تفاهم‌نامه بین شرکت‌های قطعه‌ساز و شرکت‌های دانش‌بنیان، شرکت‌های دانش‌بنیان با ساپکو و ... اتفاق افتاده که در آینده نزدیک دستاوردهای خوبی خواهد داشت. در حال حاضر ۲۹۰ نیاز ما روی میز گذاشته شده است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید