Performancing Metrics

هزینه زندگی در استانبول چگونه است ؟ | اتاق خبر
کد خبر: 439732
تاریخ انتشار: 25 اسفند 1398 - 13:24
استانبول با وجود این که پایتخت کشور ترکیه نمی باشد اما طرفداران زیادی برای اقامت در آن را دارد و همواره انتخاب زندگی در استانبول برای برخی مورد علاقه است .

به گزارش اتاق خبر، بی شک قبل از انتخاب محل زندگی برای مهاجرت، دانستن هزینه های زندگی برای هر فردی می تواند بسیار مهم و ضروری باشد . بسیاری از افراد در تور استانبول تا حدودی با نوع هزینه ها در استانبول آشنا شده اند اما هزینه های سفر می تواند با هزینه های زندگی در هر شهری متفاوت باشد . برای مثال شهر باکو یکی از شهر هایی است که در تور باکو  خیلی نمی توان به هزینه زندگی در آن پی برد به خصوص اگر تور زمینی باکو را انتخاب کرده باشید . چرا که هزینه های زندگی در باکو بالا می باشد اما در تور باکو به خصوص زمینی می توان با هزینه بسیار پایین به باکو سفر کرد . در ادامه شرکت بیسان گشت اطلاعات کاملتری را در مورد هزینه زندگی در استانبول ارایه میدهد.

هزینه ها در استانبول :

با وجود این که نوع زندگی کردن و خرج کردن برای هر فردی متفاوت می باشد اما به طور متوسط برای هر فردی که در استانبول زندگی می کند برای خرج های ماهانه ان باید 2500 تا 3000 لیر در نظر گرفت. مثلا برای یک خانواده 2 نفره ماهانه به طور متوسط چیزی حدود 5000 تا 6000 لیر خرج ماهانه انها می باشد که اگر بخواهید به پول ایران در نظر بگیرید نسبت به متوسط زندگی در ایران می تواند بالا باشد .

هزینه اقامت :

هزینه اقامت در استانبول بسته به این که در بخش اروپایی آن باشید یا بخش آسیایی آن خیلی متفاوت است ، اما در کل هزینه اجاره در استانبول ارزان تر از تهران می باشد به طوری که حتی اگر در بخش های گران قیمت اروپایی استانبول هم قصد اقامت داشته باشید می توانید با ماهانه 4000 تا 5000 لیر خانه یک خوابه با امکانات رفاهی کامل اجاره کنید . این در حالی است که معادل این مبالغ در تهران نمی توانید در بخش های لوکس خانه اجاره کنید. در مناطق متوسط استانبول نیز می توان با 1500 لیر هم خانه اجاره کرد . در ترکیه برای اجاره کردن خانه نکاتی چون پرداخت مالیات و بیمه را نسبت به اجاره کوتاه مدت یا بلند مدت باید در نظر گرفت.

هزینه غذا در استانبول :

هزینه های مواد غذایی در استانبول تفاوت چندانی با ایران ندارد و به طور متوسط برای یک خانواده دو نفره هفته ای 200 تا 250 لیر می باشد . البته این هزینه ها به طور متوسط در نظر گرفته می شود . به طوری که اگر قصد خرج کردن در رستوران ها و غذای بیرون بر را داشته باشید بی شک هزینه های خورد و خوراک خیلی بیشتر از این می شود .

هزینه حمل و نقل در استانبول :

در واقع هزینه سوخت در استانبول بسیار بالا می باشد همین امر باعث شده که هزینه جابه جایی با خودرو شخصی در استانبول بالا باشد البته اگر تصمیم به جابجایی با مترو یا اتوبوس را داشته باشید هزینه ها معقول می باشد و با توجه به این که در استانبول دسترسی به تمامی نقاط و محله ها با وسایل حمل و نقل عمومی راحت می باشد می توان با هزینه بسیار پایین جا به جایی روزانه خود را انجام دهید .

هزینه پوشاک در استانبول :

در استانبول هزینه های پوشاک بسیار ارزان تر از ایران می باشد به علاوه پوشاک ترک همیشه زبان زد ما ایرانی ها بوده و است . مثلا شلوار ترکی که در ایران با قیمت 400 هزارتومان به فروش می رسد در ترکیه می توان همین شلوار را به قیمت 50 لیر تهیه کرد.

 

 

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید