Performancing Metrics

امهال وام خرید شناورهای مسافری | اتاق خبر
کد خبر: 440167
تاریخ انتشار: 6 فروردین 1399 - 11:57
رئیس سازمان بنادر
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی نحوه حمایت از فعالیت های گردشگری دریایی و نیز جبران خسارات وارده به سرمایه گذاران به دلیل کاهش سفرها ناشی از شیوع ویروس کرونا را تشریح کرد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، محمد راستاد با بیان اینکه سفرهای دریایی در نوروز امسال برای افراد غیر بومی و مسافران متوقف شده، افزود: از بخش گردشگری هیچ درآمدی عاید سازمان بنادر نمی‌شود؛ ما در این حوزه بیشتر به عنوان مسئولیت‌های اجتماعی در سال هال اخیر سرمایه گذاری کرده ایم؛ بعضاً حتی در نقاطی هم که تحت تملک سازمان بنادر نبوده، زمینه توسعه گردشگری دریایی را فراهم کرده ایم.

وی گفت: برای توسعه ناوگان گردشگری دریایی هم سالهاست که از محل وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی، به سرمایه گذاران تسهیلات مناسبی برای خرید ناوگان اعطا می‌کنیم. ضمن اینکه بخشی از سود این تسهیلات را نیز سازمان بنادر به عنوان یارانه تسهیلات، تقبل می‌کند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: مکانیزم‌های این سازمان برای حمایت از گردشگری دریایی همواره برقرار بوده است.

وی تصریح کرد: اما در شرایط خاص نوروز امسال که با شیوع ویروس کرونا همراه شده بود، بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی مرتبط با بخش گردشگری از جمله سفرهای دریایی با مشکل مواجه شده است از سوی دیگر اگر به روال معمول هر سال، در نوروز ۹۹ نیز گردشگری دریایی در کشور فعال بود، زمینه مسافرت بخش قابل توجهی از مردم به سواحل شمالی و جنوبی فراهم می‌شد که این اتفاق دقیقاً مغایر مصوبات ستاد مقابله با کرونا مبنی بر پیشگیری از سفر و در خانه ماندن شهروندان بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در تعامل با فعالان گردشگری دریایی هستیم تا بتوانیم از طرق مختلف به جهت اقتصادی مکانیزم‌های حمایتی خاصی را برقرار کنیم، اظهار داشت: البته سفرهای دریایی میان جزایر جنوبی و سرزمین‌های مادر برای جابجایی ساکنان بومی این جزایر برقرار است. مثلاً میان بندرعباس - قشم، بوشهر - خارک و چارک - کیش شهروندان این جزایر محدودیتی برای تردد ندارند.

راستاد در خصوص مکانیزم‌های حمایتی و نحوه حمایت از کسب و کارهای دریایی متضرر از کرونا تصریح کرد: از طریق سازمان بنادر و دریانوردی، توزیع منابع نقدی میان دارندگان شناورهای مسافری خصوصی امکان پذیر نیست.

وی درباره برآورد خسارات وارده گفت: تا کنون برآوردی در این خصوص نداشته ایم؛ در حوزه گردشگری دریایی با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از شناورها، از جنس فایبرگلاس بوده و امکان استفاده دو منظوره مسافری - صیادی دارند، نه نیازی به سرمایه گذاری مجزا داشته اند و نه اینکه امکان صیادی را از دست داده اند بنابراین بخش اشتغال مالکان این شناورها مختل نشده است.

به گفته معاون وزیر راه، برای جبران خسارات مالکان شناورهای مسافری نیز قرار است تسهیلات خرید این شناورها را امهال سه ماهه کنیم. همچنین از روش‌های دیگری که بار وارده را تعدیل کند، استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید