Performancing Metrics

پیشنهاد ویژه صرافان برای فروش غیرحضوری ارز | اتاق خبر
کد خبر: 440348
تاریخ انتشار: 9 فروردین 1399 - 21:39
رئیس کانون صرافان اعلام کرد:
یکاز ارایه طرحی به بانک مرکزی برای انجام فروش ارز در فضای مجازی توسط صرافی‌های مجاز و تحت نظارت دستگاههای نظارتی خبر داد و گفت: مسئولیت دریافت و تحویل ارز تا درب منازل را به عهده می‌گیریم.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، کامران سلطانی‌زاده گفت: با توجه به گسترش ویروس کرونا و ضرورت حفظ سلامت جامعه صرافان و عموم مردم، کانون صرافان طرح خرید و فروش ارز از طریق اپلیکیشن رسمی کانون صرافان را اجرایی خواهد کرد.

رئیس کانون صرافان افزود: در این طرح علاوه بر کاهش مراجعات به صرافی‌ها و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، به حفظ آرامش بازار ارز هم کمک خواهد شد.

وی تصریح کرد: در قالب این طرح، صرافان ضمن فعال‌سازی ظرفیت دورکاری پرسنل خود، مسئولیت دریافت و تحویل ارز تا درب منازل را به عهده خواهند داشت؛ این در حالی است که این طرح موجب شکسته شدن فضای انحصار دلالان در دوره‌ای خواهد بود که به دلیل مسائل مرتبط با کرونا، صرافی‌ها با کاهش و محدودیت در فعالیت مواجه هستند.

سلطانی‌زاده ادامه داد: پیش از این، دستورالعمل تأسیس صرافی‌ها، خرید و فروش ارز در فضای مجازی را ممنوع اعلام کرده بود، که به نظر می‌رسد ضروری است بانک مرکزی جهت حفظ سلامت عموم مردم و جامعه صرافان در این خصوص مساعدت لازم را معمول نموده تا شاهد اتفاقاتی که در خصوص مدافعان اقتصادی در سیستم بانکی رخ داد، نباشیم.

وی اظهار داشت: این طرح با نظارت نهادهای مربوط و مطابق با نظر بانک مرکزی قابلیت اجرایی دارد؛ ضمن اینکه این آمادگی وجود دارد که محموله‌های کوچک ارزی را نیز بتوان بیمه نمود.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید