Performancing Metrics

منفی شدن قیمت نفت خام در یک گوشه از بازار نفت آمریکا | اتاق خبر
کد خبر: 440393
تاریخ انتشار: 10 فروردین 1399 - 17:12
یک تحلیلگر نفتی اعلام کرد:
یک تحلیلگر نفتی اعلام کرد: در گوشه‌ای از بازار فیزیکی نفت خام آمریکا، قیمت نفت خام منفی شد؛ تولیدکنندگان حاضرند به خریدار بابت بردن نفت خام، پول هم بدهند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، در گوشه‌ای از بازار فیزیکی نفت خام آمریکا، قیمت نفت خام منفی شد؛ تولیدکنندگان حاضرند به خریدار بابت بردن نفت خام پول هم بدهند.

اولین چاه نفتی که قیمت آن منفی شد نفت شور آسفالت وایومینگ بود. از این نفت غلیظ بیشتر برای تولید قیر در روسازی راه‌ها استفاده می‌شود.

گروه تجاری انرژی مرکوریا برای خرید این نفت در اواسط مارس قیمت منفی ۱۹ سنت را ثبت کرده است و در واقع از تولیدکننده خواسته است برای این که از سر تولید خود خلاص شود به این شرکت پول بدهد.

الیزابت مورفی، تحلیل‌گر شرکت مشاور اسای انرژی، می‌گوید: این‌ها نفت خام احاطه شده با زمین (بدون راه دریایی) و بدون خریدار هستند.

او ادامه داد: در مناطقی که انبارها به سرعت در حال پر شدن هستند، قیمت‌ها می‌توانند منفی شوند و احتمال دارد ظرفیت فعال این چاه‌ها مورد استفاده قرار نگیرد.

قیمت نفت خام برنت و تگزاس که دو بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت هستند، در حال حاضر در محدوده هر بشکه ۲۰ دلار قرار دارد، اما در بازار فیزیکی نفت خام، با سقوط تقاضا به علت محدودیت‌ها و قرنطینه‌های وضع شده با شیوع ویروس کرونا، تولیدکنندگان نفت خام قیمت‌های خیلی کمتری دریافت می‌کنند.

تاجران نفت معتقدند سایر تولیدکنندگان نفت خام هم به زودی شاهد قیمت‌های منفی در سر چاه خواهند بود، چراکه با کاهش تولید پالایشگاه‌های نفت بسیاری از چاه‌های نفت خام که به دریا دسترسی ندارند و دسترسی آنها به خطوط لوله ساده نیست، گرفتار می‌شوند.

برخی از درجه‌های نفت خام در شمال آمریکا همین حالا هم قیمت تک رقمی پیدا کرده‌اند و فشار بازارها بخشی از تولید فعال آنها را دست نخورده باقی گذاشته است.

روز جمعه، «کانادین وسترن سلکت»، بنچ‌مارک قیمت نفت برای صنایع عظیم ماسه‌های نفتی کانادا (نوعی نفت سنگین شور برای تولید قیر)، به بشکه ۵.۰۶ دلار سقوط کرد.

نفت خام «سوز گرین کانیون» در مکزیک به هر بشکه ۱۱.۵۱ دلار رسید. نفت خام شور اوکلاهاما در هر بشکه ۵.۷۵ دلار معامله شد. قیمت هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین نبراسکا به ۸ دلار رسید، در حالی که نفت خام شیرین وایومینگ در هر بشکه ۳ دلار معامله شد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید