Performancing Metrics

آمار ثبت‌نام مسکن ملی در شهرهای کوچک | اتاق خبر
کد خبر: 440406
تاریخ انتشار: 10 فروردین 1399 - 21:23
در مرحله اول ثبت نام از متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن حدود ۶۵ هزار نفر در شهرهای کمتر از ۱۰۰ هزار نفر ثبت نام کردند که با توجه به شروط پنجگانه ۳۳ هزار نفر از آنها تایید شدند؛ مسئولیت اجرای برنامه در این شهرها به عهده بنیاد مسکن قرار دارد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، آمارهای ارایه شده از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خصوص حجم کل ثبت نام کننده ها در فاز اول طرح اقدام ملی مسکن نشان می دهد در مرحله اول ۲۳۴ هزار و ۲۵۰ نفر از متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن در کشور ثبت نام کرده اند. در واقع تعداد کل ثبت نام کنندگان این طرح در همه نقاط کشور (شهرهای بزرگ، شهرهای جدید و شهرهای کوچک) در فاز اول ثبت نام ها، به این میزان بوده است.

از این تعداد ۱۱۹ هزار و ۹ نفر در فهرست متقاضیان تأیید شده مرحله اول ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن قرار گرفته اند. از این تعداد ۶۵ هزار و ۶۸۰ نفر متقاضیان ثبت نام شده در شهرهای با جمعیت کمتر از ۱۰۰ هزار نفر هستند که مسوولیت ساخت واحدهای آنها بر عهده بنیاد مسکن قرار داده شده است.

در شهرهای بیش از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت که با توافق وزارت راه و شهرسازی بخشی از واحدهای طرح اقدام ملی مسکن در آنها از سوی بنیاد مسکن ساخته می شود نیز ۵۳ هزار و ۳۲۹ متقاضی ثبت نام کرده اند.

از مجموع کل متقاضیان ثبت نام شده در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر در طرح اقدام ملی در فاز اول همچنین حدود نیمی از آن ها معادل ۳۳ هزار و ۳۷۶ نفر تأیید صلاحیت شده و واجد شرایط برای ورود به این طرح شناخته شده اند.

از مجموع بیش از ۵۳ هزار نفر متقاضی طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای توافق شده بین بنیاد مسکن و وزارت راه و شهرسازی برای ساخت مسکن ملی (که جمعیت بالاتر از ۱۰۰ هزار نفر دارند) نیز ۲۴ هزار و ۱۴۵ نفر تأیید صلاحیت شده و برای ورود به مرحله دوم طرح اقدام ملی مسکن معرفی شده اند.

بنیاد مسکن در ۱۱۳۳ شهر با جمعیت کمتر از ۱۰۰ هزار نفر ثبت نام و ساماندهی طرح اقدام ملی مسکن را برنامه ریزی و آغاز کرده است. این در حالی است که در مرحله اول ثبت نام این طرح در ۴۲۱ شهر با جمعیت کمتر از ۱۰۰ هزار نفر از متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام به عمل آمده است.

بنابراین گزارش، مرحله دوم ثبت نام از متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن از روز شنبه ۱۷ اسفند ماه ۱۳۹۸ آغاز و تا اواخر اسفند ماه ادامه یافت که مجموع کل ثبت نام کنندگان را به بیش از ۱.۶ میلیون نفر رساند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید