Performancing Metrics

پرداخت وام یک میلیونی با یارانه اردیبهشت | اتاق خبر
کد خبر: 440877
تاریخ انتشار: 20 فروردین 1399 - 15:21
آخرین اعلام دولت از این حکایت دارد که وام یک میلیونی که قرار است به ۲۳ میلیون خانوار یارانه‌بگیر اختصاص پیدا کند همراه با یارانه اریبهشت واریز خواهد شد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، بعد از اعلام رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر پیش‌بینی منابع برای پرداخت اعتبار یک میلیونی به ۲۳ میلیون خانوار یارانه‌بگیر، اکنون با اعلام زمان پرداخت و نحوه آن از سوی دیگر مسئولان دولتی همراه شده است.

این در حالی است که با توجه به آسیب‌پذیر بخشی از اقشار جامعه در جریان شیوع ویروس کرونا، در روزهای اخیر اعلام شد که با پیشنهاد بانک مرکزی تسهیلات یک میلیون تومانی از محل منابع بانک ها برای مجموع یارانه بگیران در نظر گرفته شده است که با سود ۱۲ درصد خواهد بود.

تازه‌ترین اعلام  نوبخت - رئیس سازمان برنامه و بودجه - نیز از این حکایت دارد که تمامی ۲۳ میلیون خانوار یارانه بگیر می‌توانند در سایتی درخواست خود را برای دریافت این تسهیلات ثبت کنند تا برای آنها پرداخت شود.

البته تاکنون توضیحی در مورد اینکه چه سایت و سامانه‌ای برای ثبت درخواست در نظر گرفته شده، ارائه نکرده و هنوز مشخص نیست که در کدام سامانه و از چه زمانی، این امکان وجود دارد.

از سوی دیگر رئیس‌جمهور اعلام کرده است که «وام یک میلیونی همراه با یارانه اردیبهشت ماه پرداخت می شود»، این در حالی است که یارانه‌ها در بیستم در هر ماه واریز می‌شود و بر این اساس تسهیلات مورد نظر در ۲۰ اردیبهشت پرداخت خواهد شد.

جزئیات دیگر وام یک میلیونی از این قرار است که نیازی به مراجعه به بانک نداشته و به حساب یارانه واریز می‌شود، در عین حال که بعد از چهار ماه تنفس از پرداخت، کسر اقساط از یارانه و کمک معیشتی که هر ماه به حساب یارانه بگیر واریز می شود، آغاز خواهد شد.

همچنین سود تسهیلات یک میلیون تومانی خانوارهای یارانه‌بگیر ۱۲ درصد است که باید کامل از سمت دریافت‌کننده پرداخت شود.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید