Performancing Metrics

ضریب نفوذ بیمه به۲.۵درصد در سال ۹۸ رسید | اتاق خبر
کد خبر: 440883
تاریخ انتشار: 20 فروردین 1399 - 16:56
رئیس کل بیمه مرکزی خبر داد:
رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه ضریب نفوذ بیمه در سال گذشته به ۲.۵ درصد رسید، گفت: پرتفوی بیمه‌های عمر و زندگی باید به ۵۵ تا ۶۰ درصد برسد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، غلامرضا سلیمانی در مراسم اعطای پروانه تأسیس بیمه عمر و زندگی اظهار داشت: در سال ۹۸ ضریب نفوذ بیمه به ۲.۵ درصد رسیده که اگر بتوان یک حرکت جهشی را به فرموده مقام معظم رهبری در حوزه صنعت بیمه پیش‌رو داشته باشیم، به طور قطع خواهیم توانست وضعیت مناسب‌تری را در صنعت بیمه رقم بزنیم.

رئیس کل بیمه مرکزی ادامه داد: برای جبران هزینه‌های کرونایی، مردم می‌توانند از محل بیمه‌های عمر و زندگی، بخشی از نیازهای خود را برطرف کنند. این در حالی است که بیمه عمر و زندگی برای حیات است و اگرچه پس از فوت یک فرد نیز شرکت‌های بیمه فعال هستند ولی بهتر است که از بیمه بتوان در دوران حیات استفاده کرد.

وی با تاکید بر اینکه پرتفوی بیمه‌های عمر و زندگی باید به ۵۵ تا ۶۰ درصد برسد، افزود: هم‌اکنون هزینه‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا تنها در حوزه سلامت نیست بلکه بسیاری از کسب و کارها دچار مشکل شده‌اند که بر این اساس بیمه‌های عمر و زندگی می‌توانند برای جبران هزینه‌های اقتصادی مردم عمل کنند.

سلیمانی گفت: هم اکنون دهک های زیادی در کشور وجود دارند که نیازمند هستند که علاوه بر درآمدهای ماهانه خود، درآمد مضاعفی هم داشته باشند که بر این اساس، محصولات بیمه های عمر و زندگی می‌تواند این نیاز آنها را پاسخ دهد؛ این در حالی است که رونق بیمه های عمر و زندگی می‌تواند شرایطی را برای اشتغال بسیاری از جوانان کشور به واسطه دریافت نمایندگی از بیمه‌های عمر و زندگی فراهم آورد. 

وی وتصریح کرد: در این زمینه، بیمه‌های زندگی ابتکارات خوبی برای افزایش اشتغال جوانان به ویژه تحصیلکرده‌ها دارند، ضمن اینکه از ۶۸ هزار نماینده شرکت‌های بیمه‌ای، ۲۸ هزار نماینده در بخش بیمه زندگی فعال هستند.

سلیمانی ادامه داد: از ۳۲ شرکت بیمه تنها یک شرکت در بخش بیمه زندگی فعالیت می‌کند؛ این در حالی است که سال گذشته توانستیم ضریب نفوذ بیمه را به ۲.۵ درصد برسانیم؛ این درحالی است که با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، مبنی بر جهش تولید در همه صنایع، یکی از برنامه‌های صنعت بیمه افزایش ضریب نفوذ از طریق گسترش شرکت‌های بیمه‌ای است؛ در حال حاضر پرتفوی بیمه‌ای ۴.۵ درصد است که با کمک شرکت‌های بیمه زندگی باید به ۵۰ درصد برسد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید