Performancing Metrics

آغاز صادرات مستقیم میوه به عمان | اتاق خبر
کد خبر: 440893
تاریخ انتشار: 20 فروردین 1399 - 20:52
پس از سال‌ها گمانه‌زنی سرانجام صادرات مستقیم میوه و تره‌بار به عمان کلید خورد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، از سال‌ها قبل با توجه به روابط حسنه دو کشور عمان و ایران، دو طرف بر سر افزایش میزان مروادات تجاری به جمع بندی رسیده بودند اما با توجه به نبود سابقه لازم، برخی فعالیت‌ها با محدودیت مواجه بود، که یکی از آنها صادرات مستقیم کالای کشاورزی از ایران به عمان بود.

در این زمینه سازمان توسعه تجارت اعلام کرده تحت تاثیر محدودیت‌های کرونا و نیاز عمان به این محصولات، امروز نخستین محموله از صادرات کالاهای کشاورزی ایران مستقیما به عمان صورت گرفته است.

نوری - معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت ایران - در این زمینه گفته است: اولین لندی کرافت حامل کانتینر یخچال‌دار برای صادرات مستقیم میوه و تره بار به عمان، وارد بندر سلطان قابوس شد. صادرات کالا و میوه و تره بار ایران به کشور عمان که تا پیش از این از طریق شارجه امارات تامین می شد، از این پس به صورت مستقیم خواهد شد.    

معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت ایران با تأکید بر اینکه این کار حاصل تلاش و رایزنی های گسترده رایزن سابق ایران در عمان است، بیان کرد: تلاش داریم تا بتوانیم از بودجه زیرساخت‌های تجاری برای تامین کانتینرهای یخچال‌دار استفاده کنیم.

 پیش از این مهدی علیپور – فعال اقتصادی ایران در کشورهای حاشیه خلیج فارس –گفته بود که با توجه به نیاز جدی کشورهای منطقه به محصولات کشاورزی ایران، محدودیت‌های ایجاد شده تحت تاثیر کرونا چندان طولانی نخواهد بود و بسیاری از این کشورها به دلیل نیاز فوری، واردات کالا از ایران را از سر می‌گیرند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید