Performancing Metrics

نفت آمریکا پایین ۲۰ دلار ماند | اتاق خبر
کد خبر: 441225
تاریخ انتشار: 28 فروردین 1399 - 15:57
قیمت نفت پس از کاهش سنگینی که روز گذشته تحت تاثیر رشد ذخایر نفت آمریکا داشت، در معاملات روز پنجشنبه اندکی افزایش یافت اما شاخص نفت آمریکا همچنان پایین ۲۰ دلار ماند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، پس از انتشار آمار رسمی ذخایر نفت آمریکا که بیشترین رکورد افزایش را نشان داد، وست تگزاس اینترمدیت روز چهارشنبه به پایینترین رکورد خود از فوریه سال ۲۰۰۲ تاکنون سقوط کرد و نفت برنت هم بیش از شش درصد کاهش داشت.

بهای معاملات آتی نفت برنت روز جاری با ۳۶ سنت معادل ۱.۳ درصد افزایش، به ۲۸ دلار و پنج سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱۰ سنت معادل ۰.۵ درصد افزایش، به ۱۹ دلار و ۹۷ سنت در هر بشکه رسید.

نگرانیها نسبت به ضعیف ماندن تقاضا، مانع رشد هر دو شاخص قیمت شد که در زمان گشایش معاملات ۲.۵ درصد بالاتر معامله شده بودند.

آمار هفتگی اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان داد که با وجود فعالیت پالایشگاهها با نرخ ۶۹ درصد ظرفیتشان در سراسر این کشور، ذخایر سوختهای پالایش شده در هفته گذشته افزایش چشمگیری پیدا کرده است. ذخایر نفت آمریکا هم ۱۹ میلیون بشکه افزایش داشت.

به گفته استفن اینس، استراتژیست بازارهای جهانی شرکت اکسی کورپ، این آمار به هیچ وجه مثبت نبود و نتوانست از قیمتها پشتیبانی کند.

این آمار در حالی منتشر شد که آژانس بین المللی انرژی در گزارش ماهانه خود پیش بینی کرد تقاضا برای نفت در ماه میلادی جاری ۲۹ میلیون بشکه در روز سقوط خواهد کرد.

این رقم بسیار بالاتر از کاهش تولیدی است که میان اعضای گروه اوپک پلاس توافق شده است. اعضای این گروه شامل اوپک، روسیه و تولیدکنندگان دیگر هفته جاری با کاهش تولید ۹.۷ میلیون بشکه در روز موافقت کردند و امیدوارند کشورهای دیگر شامل آمریکا هم با ۱۰ میلیون بشکه در روز دیگر کاهش تولید، مجموع کاهش تولید را به ۲۰ میلیون بشکه در روز برسانند.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا هفته گذشته پیش بینی کرده بود که تولید نفت این کشور ۴۷۰ هزار بشکه در روز کاهش پیدا خواهد کرد.

بر اساس گزارش رویترز، تحلیلگران بانک ING در یادداشتی نوشتند: با توجه به  ابعاد نابودی تقاضا برای نفت در سه ماهه جاری، کاهش تولید اوپک پلاس نمی تواند بازار را به این زودی متعادل کند و این موضوع در قیمتهای پایین منعکس شده است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید