Performancing Metrics

تداوم حضور دو سومی کارکنان | اتاق خبر
کد خبر: 441360
تاریخ انتشار: 31 فروردین 1399 - 18:12
با وجود تغییراتی که در مورد فعالیت اصناف در هفته جاری ایجاد شد، نحوه حضور کارکنان همچنان مانند قبل است؛ به طوری که تا دو سوم حاضر هستند و مابقی دورکار خواهند بود.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، بعد از چند هفته تعطیلی اصناف که در ایام نوروز شروع شده بود، از هفته جاری و بر اساس چارچوب تعیین شده از سوی وزارت بهداشت مجوز فعالیت برخی صنوف کم خطر صادر شد. 

اما در جریان شیوع ویرورس کرونا و ضرورت کاهش تردد و حضور به صورت جمعی و اهمیت فاصله‌گذاری اجتماعی، از اسفندماه بود که با تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا تغییراتی در مورد ساعت کار و در ادامه نحوه حضور کارکنان در محل کارشان ایجاد شد.

در مرحله اول ساعت کاری ادارات کاهش یافت و به ۸ تا ۱۳ تغییر کرد و در ادامه حضور آنها حداقلی شد؛ به طوری که از هفته دوم فروردین قرار بر این شد که کارکنان به صورت شیفتی و یک سوم در محل کار حاضر باشند و دو سوم دیگر به صورت دورکار بوده یا از مرخصی استفاده کنند که البته مرخصی آنها جزو استحقاقی‌های سالانه محسوب نمی‌شود.

این روال که با بخشنامه سازمان اداری و استخدامی به دستگاه ها ابلاغ شد تا ۲۰ فروردین ادامه پیدا کرد تا اینکه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا برای نحوه فعالیت کارکنان و اصناف تغییراتی در نحوه فعالیت کارکنان ایجاد شد.

این در حالی است که از ۲۳ فروردین ماه و طبق بخشنامه سازمان اداری و استخدامی مقرر شد کارکنان با تعداد بیشتری حاضر شوند و حضور آنها از یک سوم موجود به دو سوم افزایش یابد و یک سوم دیگر دورکار و یا مرخصی باشند.

همچنین ساعت کار کارکنان نیز تا حدودی افزایش یافت و از ۷ تا ۱۴ رسید که این ساعت قرار است برای ماه رمضان نیز اعمال شود.

اما اکنون حدود دو هفته از آخرین بخشنامه در مورد نحوه حضور کارکنان در ادارات و دستگاه ها گذشته و با توجه به اینکه ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم تازه ای در این رابطه نداشته، روند قبلی همچنان ادامه دارد و کارکنان به صورت دو سوم حاضر می شوند یا می توانند دورکار باشند.  

این در حالی است که در نیمه اسفند ماه، سازمان اداری و استخدامی طی بخشنامه‌ای برای دستگاه‌ها مجوز دورکاری کارکنان را صادر کرد و می توانند در صورت امکان و با توجه به نوع مشاغل از دورکاری استفاده کنند.  

هر گونه تغییری در رابطه با فعالیت کارکنان در زمان پیش رو منوط به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا بوده و سازمان اداری و استخدامی نیز طبق آن بخشنامه جدید را صادر خواهد کرد.  

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید