Performancing Metrics

قیمت نفت آمریکا برای ماه می دوباره مثبت شد | اتاق خبر
کد خبر: 441432
تاریخ انتشار: 2 اردیبهشت 1399 - 13:31
در معاملات بازارهای آسیایی
قیمت نفت خام آمریکا، که دیشب برای اولین بار در تاریخ وارد محدوده منفی شده و منفی ۳۷دلار رسیده بود، امروز دوباره مثبت شد. امروز آخرین روز فروش قرارداد نفت برای تحویل در ماه می است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، قیمت نفت خام آمریکا، که دیشب برای اولین بار در تاریخ وارد محدوده منفی شده و منفی ۳۷ دلار رسیده بود، امروز دوباره مثبت شد. امروز آخرین روز فروش قرارداد نفت برای تحویل در ماه می است.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا برای تحویل در ماه می، امروز ۱۰۴.۱۷ درصد یا ۳۹.۲۷ دلار جهش کرد و به ۱.۵۷ دلار رسید. این در حالی است که دیشب قیمت این قرارداد به کمتر از منفی ۳۷.۵ دلار رسیده بود. یعنی تولیدکنندگان حاضر بودند فقط برای این که نفت آنها را ببرید به شما به ازای هر بشکه ۳۷.۵ دلار هم پرداخت کنند.

قیمت قرارداد فعال‌تر خرید نفت آمریکا که آن را برای ماه ژوئن پیش‌خرید می‌کند، ۷.۲۹ درصد جهش کرد و به ۲۱.۹۲ دلار برای هر بشکه رسید.

قیمت قراردادهای پیش‌خرید نفت آمریکا برای ماه جولای و آگوست، همچنان خیلی بالاتر از ۲۰ دلار باقی مانده‌اند.

بخش جلویی منحنی قراردادهای پیش‌خرید آمریکا که مربوط به ماه می است که امروز فروش آن به پایان می‌رسد، دیشب با بدترین سقوط تاریخ مواجه شد، چراکه این نفت تقریباً آماده تحویل است اما با توجه به اینکه به لطف ویروس کرونا آمریکا در شرایط قرنطینه به سر می‌برد، تنها خریداران آن که پالایشگاه‌ها و هواپیمایی‌ها هستند هم از خرید آن امتناع کردند. با پر شدن اکثر انبارهای ذخیره‌سازی سوخت تقاضا برای خرید این نفت (که از ۲ هفته دیگر تحویل می‌شود) به صفر رسید.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت هم تا ساعت ۷:۱۸ به وقت تهران، تقریباً بدون تغییر باقی ماند و همان ۲۵.۵۸ دلار دیشب معامله شد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید