Performancing Metrics

سکه کوتاه آمد | اتاق خبر
کد خبر: 442554
تاریخ انتشار: 26 اردیبهشت 1399 - 19:14
طبق اعلام نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، علیرغم اینکه در یک هفته اخیر، بازار سکه و طلا داخلی تحولات بسیاری را شاهد بود اما در روزهای پایانی هفته برخلاف رشد انس جهانی، با کاهش نرخ ارز در داخل، سکه نیز نسبت به اوج قیمتی خود، کاهشی هفته را به پایان رسا

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، محمد کشتی آرای در رابطه با هفته پرتغییر برای بازار سکه و طلا داخلی، اظهار کرد: در یک هفته اخیر قیمت‌ها افزایشی پیش رفت اما نکته قابل توجه اینجاست تا روز چهارشنبه قیمت انس جهانی تغییر چندانی نداشت و در محدود ۱۷۰۰ دلار بود اما طی دیروز و امروز(جمعه) قیمت جهانی طلا تا ۱۷۳۳ افزایش یافته و تقریبا افزایش ۳۰ دلاری را تجربه کرده است.

نایب رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و سازندگان طلا و جواهر طلا تهران ادامه داد: اما از روز گذشته به دنبال کاهش قیمت ارز در داخل کشور، برخلاف افزایش قیمت انس جهانی، شاهد کاهش قیمت سکه و طلا در بازار داخلی بوده ایم. در  هفته‌ای که گذشت قیمت سکه در بازار آزاد (بازار فیزیکی که معاملات در آن انجام می گیرد)، تا هفت میلیون و ۲۵۰ هزار تومان افزایش یافت اما در آخرین معاملاتی دیروز و امروز، هفت میلیون و ۵۰ هزار تومان مورد معامله قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: البته این درحالی است که ابتدای هفته سکه شش میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بوده است اما باتوجه به رشدی که در اواسط هفته کرده و تا هفت میلیون و ۲۵۰ هزار تومان بالا رفت، می توان گفت که از روز گذشته از اوج خود فاصله گرفته است.

کشتی آرای تاکید کرد: علاوه براین در این هفته همین افزایش روزانه یا در واقع افزایش نوسانات قیمت ارز و قیمت سکه و طلا در بازار داخلی باعث شد که تقاضای شدیدی در بازار برای سکه شکل بگیرد و حباب آن تا ۴۵۰ هزار تومان هم افزایش پیدا کند اما از روز گذشته، با توجه به کاهش قیمت ارز، قیمت سکه و همچنین کاهش تقاضا، حباب سکه نیز تا ۳۰۰ هزار تومان کاهش پیدا کرد.

وی در مورد آخرین قیمت سکه و طلا در بازار داخلی اظهار کرد: سکه طرح جدید هفت میلیون و ۵۰ هزار تومان، سکه طرح قدیم شش میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، نیم سکه سه میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، ربع سکه دو میلیون و ۵۰ هزار تومان و سکه های یک گرمی نیز یک میلیون تومان قیمت دارند. علاوه براین در حال حاضر قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار ۶۸۵ هزار تومان و هر مثقال طلا دو میلیون و ۹۵۰ هزار تومان است. آخرین قیمت هر انس جهانی نیز ۱۷۳۳ دلار است.

این در حالی است که در روزهای دوشنبه و سه شنبه، در پی اختلاف به طور متوسط نیم میلیون تومانی قیمت سکه در بازار آزاد و بورس کالا و همچنین باز شدن پای برخی بانک‌ها به این میدان، چشم بازار به تابلو بورس ماند و روند چندین ساله خود که بورس از قیمت‌های رسمی بازار طلا اثر می‌گرفت، تغییر داد. اختلاف قیمت بالای بازار آزاد و بورس، تقاضا برای خرید از بازار و عرضه در بورس را به شدت افزایش داد که سبب افزایش قیمت ها نیز شد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید