Performancing Metrics

افزایش آموزش‌های مجازی در راستای توسعه ارتباطات علمی بین المللی | اتاق خبر
کد خبر: 442740
تاریخ انتشار: 29 اردیبهشت 1399 - 18:28
وزیر علوم تأکید کرد:
وزیر علوم گفت: در آینده باید تلاش‌مان بر این باشد که آموزش‌های مجازی را در راستای توسعه ارتباطات علمی بین‌المللی افزایش دهیم.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، نشست مجازی معاونان و مدیران روابط بین‌الملل دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی و فناوری کشور، با حضوروزیر علوم، سفرای کشورهای اتریش، آفریقای جنوبی و قزاقستان و تعدادی از رؤسای دانشگاه‌ها در محل وزارت علوم برگزار شد.

 منصور غلامی در نشست مجازی بر لزوم همفکری و هم‌افزایی خانواده آموزش عالی کشور در راستای توسعه همکاری های علمی- بین‌المللی تاکید کرد و گفت: باید در دوران پساکرونا از تجربه مناسب آموزش‌های مجازی در روابط علمی بین‌المللی و آموزش دانشجویان خارجی نیز استفاده کنیم.

وی با اشاره به فعالیت چشمگیر دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی در زمینه رشد و توسعه روابط علمی بین‌المللی در چند سال گذشته اظهار داشت: توجه به توسعه ارتباطات علمی و بین‌المللی، یکی از راهبردهای اصلی وزارت علوم بوده و پیشرفت‌های حاصل شده در این زمینه، مرهون تلاش مدیران و مسئولان دانشگاهی و به‌ویژه مدیران روابط بین‌الملل مراکز آموزش عالی بوده است.

وزیر علوم با بیان اینکه در شرایط کرونایی، روابط و همکاری‌های علمی و بین‌المللی باید به شکل‌ها و روش‌های جدیدی اعمال شوند، گفت: در دوران شیوع ویروس کرونا که همه کشورهای جهان را درگیر کرده است، هیچ کشوری در این زمینه تجربه خاصی ندارد و تنها کشورهایی می‌توانند در این زمینه موفق‌تر عمل کنند که برنامه‌ریزی مناسب‌تری داشته باشند.

وی افزود: ما در حوزه آموزش مجازی با اینکه آمادگی قبلی کاملی هم نداشتیم، ولی با برنامه‌ریزی و حرکتی مناسب از سیستم آموزش‌های حضوری به طرف آموزش‌های غیرحضوری و استفاده از شبکه‌های مجازی تغییر مسیر دادیم و اکثر دانشگاه‌ها در این زمینه توفیقات چشمگیری داشتند.

غلامی با تاکید براهمیت گسترش روابط علمی بین‌المللی گفت: در ارتباطات و انجام پروژه‌های مشترک بین‌المللی نباید هیچ وقفه‌ای ایجاد شود، به خصوص ارتباطات اساتید دانشگاه‌های داخلی با دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی خارج از کشور باید به بهترین نحو ممکن ادامه یابد.

وزیر علوم افزود: در راستای توسعه روابط علمی بین‌المللی می‌توان تجربیات کشورهای دیگر را مطالعه کرد، زیرا این تجربیات می‌توانند منبع خوبی برای برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری در این خصوص برای مسئولان این حوزه باشند.

غلامی با بیان اینکه تجربه حاصل از تغییر ماهیت آموزش در دانشگاه‌ها به صورت غیرحضوری و مجازی، در دوران پساکرونا هم با یک بازنگری منطقی باید مورد استفاده قرار گیرد، اظهار داشت: در شرایط کنونی درخصوص توسعه روابط علمی بین‌المللی به یک هم‌افزایی و همفکری در حوزه آموزش عالی نیاز داریم. البته در این زمینه وزارت بهداشت و سایر نهادها هم فعالیت می‌کنند که همه باید با هم هماهنگ باشیم و با یک رویکرد منطبق با تجربیات به دست آمده در دوران کرونا، برای آینده برنامه‌ریزی کنیم.

وزیر علوم با قدردانی از دانشگاه‌هایی که دانشجویان خارجی خود را در آموزش‌های مجازی پوشش داده‌اند، گفت: این کار بسیار خوبی است و نتایج فرهنگی مناسبی به همراه دارد و ما باید در آینده تلاش‌مان بر این باشد که آموزش‌های مجازی را در راستای توسعه ارتباطات علمی بین‌المللی افزایش دهیم.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید