Performancing Metrics

صعود ۴۰ هزار واحدی شاخص بورس | اتاق خبر
کد خبر: 443598
تاریخ انتشار: 17 خرداد 1399 - 18:11
بازار سرمایه نخستین روز معاملاتی را با چراغ سبز آغاز کرد و شاخص کل بورس بیش از ۴۰ هزار واحد افزایش یافت.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، معاملات امروز بازار سرمایه در حالی به پایان رسید که شاخص کل این بازار با ۴۰ هزار و ۳۲۲ واحد صعود در رقم یک میلیون و ۶۸ واحد ایستاد. شاخص کل با معیار هم وزن نیز ۱۰ هزار و ۳۷۳ واحد رشد و رقم ۳۴۰ هزار و ۸۶۴ واحد را ثبت کرد.

معامله‌گران این بازار یک میلیون معامله به ارزش ۷۷ هزار و ۳۱ میلیارد ریال انجام دادند.

در بازار امروز صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، سرمایه‌ گذاری تامین اجتماعی، معدنی و صنعتی گلگهر، بانک ملت و مخابرات ایران نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را گذاشتند و نمادهای پربیننده این بازار نیز بانک ملت، فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت اصفهان، گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو، سرمایه‌ گذاری غدیر، ملی صنایع مس ایران و سرمایه‌ گذاری خوارزمی بودند.

فرود فرابورس به کانال ۱۲ هزار واحد

شاخص فرابورس نیز با ۳۶۳ واحد رشد وارد کانال ۱۲ هزار واحد شد و رقم ۱۲ هزار و ۶۰ واحد را ثبت کرد. معامله گران این بازار ۴۹۵ هزار معامله به ارزش ۳۶ هزار و ۷۳۶ میلیارد ریال انجام دادند.

پتروشیمی مارون، سهامی ذوب‌آهن اصفهان، سرمایه‌ گذاری صبا تامین، پتروشیمی زاگرس، سنگ آهن گوهرزمین، پتروشیمی تندگویان و تولید نیروی برق دماوند نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی فرابورس گذاشتند.

نمادهای پربیننده فرابورس از سهامی ذوب‌آهن اصفهان، بانک دی، سیمان لار سبزوار، داروسازی تولید دارو، گروه سرمایه‌ گذاری میراث فرهنگی، صنایع ماشین‌های اداری ایران و کشت و صنعت شهداب ناب خراسان تشکیل شده است.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید