Performancing Metrics

۱.۸ میلیون نفر بخاطر قصور تعاونی‌ها، از سهام عدالت جاماندند | اتاق خبر
کد خبر: 443601
تاریخ انتشار: 17 خرداد 1399 - 18:58
معاون سازمان خصوصی‌سازی خبر داد
معاون سازمان خصوصی سازی با اشاره به اینکه ۱.۸ میلیون پیش ثبت‌نام سهام عدالت را انجام داده‌اند اما اطلاعات آنها ثبت نهایی نشده است،گفت:امیدواریم برای این افراد اجازه مجددی از رهبری گرفته شود.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، حسین علایی، معاون واگذاری سهام و بنگاه‌های سازمان خصوصی سازی در پاسخ به این سوال که چرا برخی از سهامداران برگه سهام عدالت در اختیار دارند ولی نامشان در سامانه سهام عدالت ثبت نشده است، گفت: این افراد، پیش ثبت‌نام مقدماتی را انجام داده‌اند اما مراحل بعدی به هر علتی دنبال نشده است، ممکن است شرکت سرمایه گذاری استانی به هر علتی جواب را دیر فرستاده باشد یا سیستم تصور کرده فرستاده ولی از طریق سازمان خصوصی سازی دریافت نشده باشد چرا که در آن موقع سامانه‌ها مانند الآن نبود و شهرستان‌ها بعضاً از طریق سیستم دیال‌آپ اطلاعات را می‌فرستادند که سازوکارهای آن ابتدایی بود.

وی درباره افرادی که کارت پرس شده سهام عدالت را نیز دارند، گفت: برگه پرس شده سهام عدالت ملاک نیست چرا که آن برگه‌ها را شرکت‌های تعاونی و سرمایه گذاری استانی صادر کرده بود در حالی که شرکت‌های سرمایه گذاری استانی صرفاً کارگزار این کار بوده و چنین اختیاری را نداشته است.

۱.۸ میلیون مشمول سهام عدالت بوده اند ولی به جهت عدم ثبت اطلاعات در حال حاضر سهامدار نیستند

علایی با اشاره به اینکه این مشکل برای ۱.۸ میلیون از مردم وجود دارد، گفت: بسیاری از این افراد در شهرها و روستاهای محروم هستند، فرضا به شرکت تعاونی مراجعه کرده اند و این شرکت نیز به هر دلیلی کارش را صحیح انجام نداده است؛ تصور سهامدار این است که کارش توسط شرکت تعاونی انجام شده ولی در واقع، کار وی انجام نشده و اطلاعات تا مرحله نهایی ثبت نشده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا راهکاری برای حل مشکل این ۱.۸ میلیون نفر وجود دارد، گفت: پیشنهادهایی را مطرح کردیم که بعد از جمع شدن کار انتقال سهام عدالت به مشمولین فعلی، به سراغ مشمول کردن این ۱.۸ میلیون نفر که بعضاً افراد مستحق و جزو دهک‌های پایین درآمدی هستند خواهیم رفت و مساله را پیگیری می‌کنیم. امیدواریم مراجع ذیصلاح، مجلس و دولت تمهیداتی بیندیشند و اجازه مجددی را از رهبری بگیرند تا برای این افرادی که جامانده اند کاری انجام شود.

ممکن است برای برخی سود سهام عدالت واریز شده باشد اما سهام عدالت نداشته باشند!

معاون واگذاری سهام و بنگاه‌های سازمان خصوصی سازی در پاسخ به این سوال که برای برخی از مردم سود سهام عدالت نیز واریز شده ولی در سامانه اسم آنها نیست، گفت: آن مقطع، اختیار کار در دستان سازمان خصوصی سازی نبود بلکه کارها را کانون سهام عدالت انجام می‌داد. کانون نیز برای برخی از مردم، سودهای علی الحسابی را تحت عنوان سود سهام عدالت واریز کرده است در حالی که این پول سود سهام عدالت نبوده اما این تصور ایجاد شده که سود سهام عدالت پرداخت شده است.

وی ادامه داد: سود سهام عدالت تنها همین سه مرحله‌ای است که ما اعلام کردیم و اطلاعات آن نیز کاملاً مشخص است. قبل از کانون و شرکت‌های تعاونی شهرستانی بعضی جاها مبالغی را به تصور سود سهام عدالت به برخی داده اند در حالی که آن سود ناشی از سود سهام عدالت نبوده بلکه ناشی از گردش حساب‌ها بوده که کانون به شرکت‌های تعاونی شهرستانی داده است و آنها نیز تحت عنوان سود سهام عدالت به مردم داده اند بنابراین به لحاظ سازوکارهای بازار سرمایه سود شرکت‌ها نبوده است.

امکان انتخاب روش آزاد سازی مستقیم برای وراث متوفیان فراهم می‌شود

علایی در پاسخ به این سوال که مهلتی را برای انتخاب روش آزاد سازی برای وراث متوفیان قرار می‌دهید یا خیر، گفت: در سامانه شرکت سپرده گذاری پیش بینی شده که از زمان اعلام رسمی مبنی بر راه اندازی امکان ااکترونیکی انتقال سهام متوفیان، وراث اگر گواهی انحصار ورثه داشته باشند می‌توانند روش مستقیم را نیز انتخاب کنند.

وی تاکید کرد: ملاک ارزش فروش سهام عدالت توسط بانک‌ها قیمت روز تابلو است و قیمت ۴۵۰ هزار تومان تکذیب می‌شود.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید