Performancing Metrics

افزایش ۲۶ سانتی متری تراز دریاچه ارومیه، نشان از موفقیت طرح‌های احیا است | اتاق خبر
کد خبر: 443666
تاریخ انتشار: 19 خرداد 1399 - 14:27
رییس سازمان برنامه و بودجه کشور:
رییس سازمان برنامه و بودجه کشور روز دوشنبه 19 خرداد، جهت بازدید از برخی طرح‌ها و پروژه‌ها، وارد تبریز شد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، محمد باقرنوبخت روز دوشنبه در بدو ورود به تبریز در جمع خبرنگاران گفت: بخش زیادی از طرح‌های احیای دریاچه ارومیه در سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به طرح تونل انتقال آب زاب به دریاچه ارومیه نیز، اظهار کرد: خداوند را شکر می‌کنیم که وعده رییس جمهوری درباره احیای دریاچه ارومیه، به خوبی پیگیری شد و افزایش ۲۶ سانتی متری تراز دریاچه و همچنین وسعت آن، نشان از موفقیت طرح‌های احیا بوده است.

وی با بیان این‌که می‌توان گفت با اجرای این طرح‌ها، دریاچه ارومیه احیا شده و اکنون ارزش طرح‌های احیای آن حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان است، گفت: موفقیت در احیای دریاچه ارومیه را به ملت بزرگ ایران و مردم غیور و متدین آذربایجان تبریک می‌گویم.

نوبخت با تاکید بر این‌که در کنار طرح‌های احیا، در خصوص راه آهن میانه به تبریز نیز پیگیری‌های مستمری از سوی استانداری آذربایجان شرقی انجام شد و ۱۳۲ کیلومتر از این خط ریلی در حد فاصل میانه تا بستان آباد افتتاح شد؛ گفت: در سال‌جاری هم تلاش خواهیم کرد راه آهن میانه را به تبریز و ایستگاه خاوران برسانیم.

وی افزود: در سال‌جاری خود را آماده کرده‌ایم که در یک مرحله ۷۰ هزار میلیارد تومان و در مرحله بعد ۸۰ هزار میلیارد تومان برای طرح‌های زیربنایی تخصیص دهیم که طرح کاداستر یکی از آن‌هاست.

وی با بیان این‌که در اعتبارات مربوط به سفر نخست ریاست جمهوری به آذربایجان شرقی، بیش از ۱۰۰ درصد اعتبارات از نظر ریالی تامین شد و متعهد هستیم که کار را دنبال کنیم، گفت: از اولویت‌های ماست که ۱۰۰ درصد اعتبارات سفر ریاست جمهوری تخصیص و پرداخت شود.

رییس سازمان برنامه و بودجه امروز صبح پس از ورود به فرودگاه تبریز، عازم ارومیه شد و از سد کانی سیب و تونل انتقال آب زاب بازدید می‌کند و سپس برای بازدید از برخی طرح‌ها به تبریز باز می‌گردد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید