Performancing Metrics

برداشت از صندوق توسعه ملی تبعات تورمی ندارد | اتاق خبر
کد خبر: 446877
تاریخ انتشار: 27 شهریور 1399 - 00:18
کارشناس ارشد اقتصادی:
حقانی نسب، کارشناس ارشد اقتصادی اظهار کرد: برداشت از صندوق توسعه ملی برای بازار سرمایه تبعات تورمی ندارد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از بازار، عباسعلی حقانی‌نسب، رئیس هیئت مدیره یکی از شرکت‌های سبدگردان و کارشناس ارشد اقتصادی در رابطه با برداشت از صندوق توسعه ملی برای بازار سرمایه مصاحبه کرد.

حقانی نسب با بیان اینکه فلسفه وجودی صندوق توسعه ملی تک بعدی نیست، گفت: سرمایه‌گذاری برای نسل‌های آینده در زیرساخت‌ها، جلوگیری از بیماری هلندی در اقتصاد، حفظ منابع ارزی و ثبات بازارها در زمان بحران از جمله اهداف این صندوق به شمار می‌روند.

وی افزود: هر کسی که از اول فروردین سهمی در این بازار خریده سود کرده، اما از تیرماه به بعد هر کسی وارد این بازار شد ضرر کرده است، لذا اینکه عده‌ای می‌گویند برداشت از صندوق توسعه ملی برای بازار سرمایه تبعات تورمی دارد اجحاف است.

این کارشناس ارشد اقتصادی ادامه داد: تبعات تورمی زمانی اتفاق خواهد افتاد که صندوق توسعه ملی یا بانک مرکزی نتوانند این ارز را بفروشند، اما وقتی می‌توانند بفروشند و واردات کنند عملا تبعات تورمی در این زمینه نخواهیم داشت.

حقانی نسب ورود مستقیم مردم به سامانه معاملاتی را اشتباه دانست و در عین حال متذکر شد: ما نباید به خودمان حق بدهیم که درمورد بازار سرمایه اظهارنظرهایی کنیم که منجر به تشویش اذهان عمومی شود.

وی که از رفتار توده واری بازار سرمایه انتقاد می‌کرد، گفت: ما همان زمانی که مردم را مستقیماً به بازار سرمایه دعوت می‌کردند مخالفت‌مان را اعلام کردیم، اما هم دولت و هم مجلس در این رفتار توده واری بازار سرمایه موثر بودند.

حقانی نسب در رابطه با اینکه گفته می‌شود صندوق توسعه ملی منابع ارزی ندارد، گفت: این ارز یا مسدود شده یا اینکه در خارج از کشور است که می‌توان به واردات اختصاص داده شود.

 
کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید