Performancing Metrics

بانک و بورس ضعف کارکرد دارند | اتاق خبر
کد خبر: 446878
تاریخ انتشار: 27 شهریور 1399 - 00:19
استاد دانشگاه:
صمصامی، استاد دانشگاه اظهار کرد: نهادهایی همچون بانک و بورس از کارکرد مناسبی در ایران برخوردار نیستند.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از بازار، حسین صمصامی، در پاسخ به سوالی در ارتباط با شرایط اقتصادی کشور از جمله افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها و بی ثباتی در بازار ارز و طلا گفت:سیاست‌گذاران اقتصادی در کشور، سیاست‌های خود را بر اساس یک نگرش و بینش اقتصادی انجام می‌دهند، نگرشی که دارای مبانی و فلسفه است و سرچشمه آن دانشگاه است.

وی افزود: ما بسیاری از مبانی خود در حوزه‌های مختلف از جمله اقتصاد را از اسلام گرفته‌ایم ولی بعضا نهادسازی‌ها مبتنی بر اندیشه و تفکر موجود در غرب است و این خود یک دوگانگی و ناهماهنگی را به وجود آورده است.

صمصامی گفت: برای نمونه وقتی کشوری اقتصاد دچار رکود می‌شود، اولین جایی که این رکورد خود را نشان می‌دهد بازار سهام و سرمایه‌گذاری ولی ما اکنون می‌بینیم که اقتصاد کشور وارد رکود جدی شده ولی ارزش سهام افزایش پیدا کرده است، بنابراین این نهادها بر خلاف آنچه که در جاهای دیگر کار می‌کنند در ایران عمل می‌کنند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: در واقع این نهادها کارکردی را که در دیگر کشورها دارند در ایران ندارند و به خوبی نقش تعریف شده خود را ایفا نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر عده‌ای در کشور می‌گویند که باید اجازه دهیم که بازار قیمت ارز را تعیین کند، افزود: ولی این سوال وجود دارد آیا بازار ما سالم است که به مانند دیگر کشورها اجازه دهیم قیمت ارز را بازار مشخص کند؟

صمصامی تاکید کرد: در حال حاضر افزایش بی رویه نرخ ارز در کشور باعث توزیع نامناسب درآمدها شده است چنانکه شاهد افزایش ثروت محدودی از افراد و تحمیل فقر به بخش زیادی از جامعه هستیم.

 
کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید