Performancing Metrics

۱۴۴ نفر دیگر جان باختند / شناسایی ۳۰۴۹ بیمار جدید | اتاق خبر
کد خبر: 446938
تاریخ انتشار: 28 شهریور 1399 - 22:41
آخرین آمار کرونا در ایران، ۲۸ شهریور ۹۹؛
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: با فوت ۱۴۴ بیمار کرونای دیگر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان بیماری کووید۱۹ در کشور به ۲۳ هزار و ۹۵۲ نفر رسید و ۲۸ استان همچنان در وضعیت قرمز یا زرد کرونا هستند.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از «انتخاب»، سیما سادات لاری روز جمعه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲۸ شهریور ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و ۴۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و هزار و ۵۹۳ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴۱۶ هزار و ۱۹۸ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۳۵۵ هزار و ۵۰۵ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۸۶۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون سه میلیون و ۶۹۱ هزار و ۳۹۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری با اعلام اینکه ۱۳ استان در وضعیت قرمز و ۱۵ استان در وضعیت هشدار کرونا قرار دارند، افزود: بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استانهای تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند.همچنین استانهای آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

وی گفت: اپیدمی کرونا در تاریخ بشر بی سابقه است. تاکنون بیش از ۳۰ میلیون نفر به صورت قطعی به این ویروس مبتلا شده و بیش از ۹۵۰ هزار نفر بر اثر بیماری کووید۱۹ در دنیا جان خود را از دست داده اند. همه گیری این بیماری همچنان رو به شتاب است و تنها راه پیشگیری و مهار این بیماری رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و شست و شوی مداوم دست هاست.

 
 
نظرات
ADS
ADS
پربازدید