Performancing Metrics

تا پایان بهمن ماه، اجرای وصول مالیات مستقیم متوقف می‎‌شود | اتاق خبر
کد خبر: 447247
تاریخ انتشار: 1 آذر 1399 - 17:09
معاون اقتصادی رئیس‌جمهور
نهاوندیان اعلام کرد تا پایان بهمن ماه، اجرای وصول مالیات مستقیم متوقف خواهد شد. همچنین اظهارنامه مالیات ارزش افزوده هر سه ماه به مدت یک ماه تمدید می‌شود.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایلنا، معاون اقتصاد رییس جمهور اظهار داشت: 14 دسته از کسب و کارها شناسایی شده‌اند که شدیداً آسیب‌دیده بابت شیوع کرونا هستند که از جمله آنها واحدهای گردشگری است. برای این مشاغل یک ماه تنفس بابت اقساط تسهیلات دریافتی در نظر گرفته شده و اقساط آنها مشمول تاخیر و جریمه نمی‌شود.

محمد نهاوندیان با اعلام اینکه امسال ماهانه برای هریک از اعضای خانوار 100 هزار تومان به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود، اظهار داشت: این روند بابت جبران کاهش درآمدهاست تا بتوانیم از این شرایط پرآسیب ابتلای کرونا خارج شویم.

وی با اشاره به اینکه برای همه کسب و کارها در زمینه وصول مالیات مستقیم تصمیم‌گیری شده است، گفت: تا پایان بهمن ماه، اجرای وصول مالیات مستقیم متوقف خواهد شد.

معاون اقتصادی رئیس جمهور همچنین افزود: کسب و کارهای حقیقی برای صدور و تشکیل پروانه نیازی به گواهی پرداخت مالیات نخواهند داشت. همچنین اظهارنامه مالیات ارزش افزوده هر سه ماه به مدت یک ماه تمدید می‌شود.

وی با بیان اینکه جرایم و بخشودگی مالیات تا پایان سال 99 تمدید خواهد شد، بیان داشت: مالیات‌های ابلاغی و همچنین اعتراض به آنها قابل تمدید خواهد بود.

نهاوندیان یادآور شد: مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی حقوقی‌ها نیز تا پایان بهمن ماه تمدید می‌شود.

وی بیان کرد: صدور مجوزهایی که هر دستگاهی نیاز به آن دارد، چنانچه مهلت آن تا پایان بهمن ماه باشد، قابل تمدید خواهد بود. همچنین پرداخت کسب و پیشه شهرداری نیز تا پایان بهمن تمدید می‌شود.

معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: 14 دسته از کسب و کارها شناسایی شده‌اند که شدیداً آسیب‌دیده بابت شیوع کرونا هستند که از جمله آنها واحدهای گردشگری است. برای این مشاغل یک ماه تنفس بابت اقساط تسهیلات دریافتی در نظر گرفته شده و اقساط آنها مشمول تاخیر و جریمه نمی‌شود.

نهاوندیان گفت: در فاصله آذر ماه که کسب و کارها تعطیل بودند، چنانچه با چک برگشتی مواجه شوند می‌توانند با مراجعه به بانک‌ها، آثار مترتب بر چک برگشتی را ملغی کنند.

وی خاطرنشان کرد: قبض گاز واحدها نیز به مدت دو ماه امهال می‌شود.

معاون اقتصادی رئیس جمهور ابراز امیدواری کرد که با اتخاذ این تدابیر، فشار بر کسب و کارها کم شده و با عزم ملی و رعایت جدی توصیه‌های بهداشتی بتوانیم از اوج‌گیری ابتلا فاصله گرفته و دوره سلامت را شاهد باشیم.

 
 

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید