Performancing Metrics

هر آنچه باید در مورد انواع کابینت مدرن آشپزخانه بدانید | اتاق خبر
کد خبر: 447816
تاریخ انتشار: 25 اسفند 1399 - 16:47
در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با انواع مختلف کابینت مدرن آشنا کنیم و آنها را بررسی کنیم.

به گزارش اتاق خبر، به طور کل تمام کابینت‌ها به 8 دسته تقسیم بندی می‌شوند که عبارت است از:

  1. کابینت آشپزخانه های گلاس
  2. کابینت آشپزخانه انزو
  3. کابینت آشپزخانه ممبران
  4. کابینت آشپزخانه چوبی
  5. کابینت آشپزخانه با روکش چوب
  6. کابینت آشپزخانه ام دی اف
  7. کابینت آشپزخانه فلزی
  8. کابینت آشپزخانه ملامینه

در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با انواع مختلف کابینت مدرن آشنا کنیم و آنها را بررسی کنیم.

کابینت ام دی اف (MDF) چیست؟

ورق کابینت ام دی اف بسیار شبیه به ورق کابینت ملامینه است (ورقی با روکش ملامینه) اما توجه داشته باشید که مغزی ان متفاوت است. در مغزی این نوع از ورق‌های کابینت به جای استفاده از نئوپان از جنس نوعی متریال به اسم ام دی اف استفاده شده است که ای متریال دارای فشردگی بسیار بیشتری نسبت به نئوپان است. لام به ذکر است که در بازار ایران منظو از ام دی اف ورقی با مغز ام دی اف و روکش شده با ملامینه است.

به طور کلی حساسیتی که ورق ام دی اف در برابر رطوبت و آب دارد نسبت به ورق ملامینه بسیار بسیار کمتر است اما در هر صورت باید در نظر گرفت که به آب و رطوبت حساسیت دارد و حتما باید به محل قرار گیری‌اش دقت داشته باشیم چرا که هیچ گونه مقاومتی در برابر آب و رطوبت ندارد و احتمال خراب شدن و آسیب پذیری‌اش بسیار بالا است.

کابینت ام دی اف نیز یکی از اقتصادی‌ترین کابینت‌های آشپزخانه است زیرا قیمت آن متوسط رو به پایین است و اگر در ساخت کابینت از ورق ام دی اف ایرانی استفاده شود امروزه حدودا 2300000 تومان الی 2700000 تومان به ازای هر متر طول محسوب می‌شود. ولیکن اگر در ساخت کابینت از ام دی اف خارجی استفاده شده باشد حدودا 2600000 تومان الی 2900000 تومان هزینه کلی ان می‌شود.

کابینت ملامینه چیست؟

 در حقیقت ملامینه یک اصطلاح است که در برخی از مناطق کشور با استفاده از ورقی با مغزی نئوپان و روکش شده با ملامینه به کار میرود. البته باید توجه داشته باشید که برای این نوع از ورق به کار بردن اصطلاح ملامینه اشتباه است زیرا ورق ام دی اف نرمال و معمولی نیز دارای روکش ملامینه است. ولیکن به هر حال اگر در بازار ایران از اصطلاح ورق ملامینه و یا کمد ملامینه استفاده کنید منظور در حقیقت همان ورقی با مغز نئوپان و روکش شده با ملامینه است.به طور کلی نئوپان با استفاده از  براده‌های درشت چوب، رزین و هچنین چسب ساخته می‌شود.

لازم به ذکر است که نئوان نسبت به کابینت ام دی اف آشپزخانه تراکم بسیار کمتر را دارد. اما کابینت نئوپان مقاومت بسیار کمتری در برابر رطوبت و آب دارد. توجه داشته باشید که کابینت ملامینه یکی از ارزان‌ترین کابینت‌های آشپزخانه است. در قدیم الایام بیشتر از سایر کابینت‌های آشپزخانه از کابینت ملامینه استفاده می‌شد اما امروزه با گسترش یافتن تنوع در ورق‌های کابینت و ورق‌های ام دی اف از نئوپان بیشت در مکان‌هایی که احتمال نفوذ رطوبت و آب در آنها وجود ندارد و یا کم است مورد استفاده قرار می‌گیرد. قیمت کابینت ملامینه حدودا در هر متر طول 1800000 تومان الی 2100000 تومان است.

باید ذکر کرد که حتی با وجود اینکه نسبت به دیگر کابینت‌های آپزخانه ارزان قیمت‌تر است اما تفاوتی که با کابینت ام دی اف دارد از این نظر زیاد نیست و تقریبا به یک دیگر شباهت دارند. به هر حال کابینت ملامینه یکی از اقتصادی‌ترین کابینت‌های آشپزخانه است که می‌توان تهیه کرد اما ریسک آسیب‌پذیری بالاتری نسبت به رطوبت دارد.

کابینت های گلاس (High Gloss) چیست؟

یونیت کابینت های گلاس به طور کلی از ام دی اف سفید ساخته می‌شود. اما بخش‌های قابل مشاهده این کابینت‌ها همانند درب آن از جنس های گلاس است. مغزی این نوع متریال ساخته شده از ام دی اف خام است و روکش آنها از ورق براقی به نام پلکسی گلاس ساخته می‌شود. کابینت های گلاس از نظر زیبایی شکل ظاهری بسیار درخشنده‌تر و براق‌تر از کابینت آشپزخانه ام دی اف است همچنین چشم نوازی بیتشر و زیبایی خاصی را به فضای آشپزخانه و دکوراسیون می‌بخشد. قیمت کابینت های گلاس به طور کلی از کابینت ام دی اف بسیار بیشتر است.

کابینت ممبران (به عبارتی دیگر همان ویکوم) چیست؟

تنها کابینتی که در میان سایر کابینت‌های آشپزخانه پیچیده‌ترین مراحل ساخت را طی می‌کند کابینت ممبران است که همین امر سبب شده قیمت بالا و گرانی را داشته باشد. ولیکن در پایان کار زیبایی و جذابیت چشم نوازی را به دکوراسیون داخلی فضای آشپزخانه می‌بخشد. یونیت‌های کابینت ممبران (وکیوم) به طور معمول از ام دی اف سفید ساخته می‌شود اما بخش‌های قابل مشاهده همانند درب‌های آن از با استفاده از ورقی با مغزی ام دی اف که با اعمال اقداماتی خاص بر روی آن ساخته می‌شوند.

روش تولید کردن ورق ممبران به این شکل است که ام دی اف خام را از طریق دستگاه سی ان سی (CNC) حکاکی می‌کنند و پس از آن تحت خلا و مکش روکشی دارای طرح و از جنس پی وی سی بر روی ام دی اف خام حکاکی شده چسبانده می‌شود ولیکن باید دقت داشته باشید که فقط در یک طرف از ورق این مراحل انجام می‌شود و اما در طرف دیگر ورق یک لایه از جنس پی وی سی سفید است که از ابتدا در طرف پشت ام دی اف خام به وسیله خود کارخانه چسبانده می‌شود. طبیعتا قیمت کابینت وکیوم (ممبران) از دیگر کابینت‌های آشپزخانه بالاتر و گران قیمت است.

کابینت انزو چیست؟

کابینت انزو در حقیقت دارای مغزی ام دی اف است که طرح مورد نظر بر روی آن حکاکی شده و سپس آن را با روکش‌های متنوعی می‌پوشانند. تقریبا می‌توان گفت که کابینت انزو هم یک نوع کابینت ممبران است چرا که روش ساخت آنها بسیار شبیه یک دیگر است. ولیکن کابینت انزو طراحی ساده‌تری نسبت به کابینت ممبران دارد.

در این مطلب با انواع کابینت‌های مدرن آشنا شدید. شما می‌توانید با مراجعه به سایت عالی سازادیزاین هر نوع کابینتی که مد نظر دارید در هر طرح و رنگی که می‌خواهید با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت به راحتی تهیه کنید.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید