Performancing Metrics

اتحادیه اروپا خواستار تسریع احیای برجام شد | اتاق خبر
کد خبر: 447954
تاریخ انتشار: 18 اردیبهشت 1400 - 15:05
نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات وین، اعلام کرد که تسریع احیای برجام امری ضروری است.

به گزارش اتاق خبر به نقل ازاسپوتنیک، انریکه مو را، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز شنبه در پیامی توئیتری، از لزوم تسریع مذاکرات احیای برجام سخن گفت.

وی در این توئیت نوشت: چهارمین دور از مذاکرات وین را برای احیای برجام برگزار کردیم. هیچ ضرب‌الاجلی تعیین نشده حال آنکه به عنوان هماهنگ کننده نشست، فوریتی قطعی را احساس می‌کنم. زمان به نفع ما نیست. خوشحالم از اینکه می‌بینم همه هیأت‌های حاضر در وین، از جمله ایران و آمریکا، می‌گویند که احساس مشابهی دارند.

این در حالی است که سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت خارجه ایران، پس از پایان نشست روز جمعه، گفت: ما دور جدید مذاکرات را با انرژی مثبت شروع کردیم و امیدواریم در کوتاه‌ترین زمان ممکن کار خودمان را جمع‌بندی کنیم. درباره زمان به نتیجه رسیدن مذاکرات نمی‌توان پیش‌بینی کرد اما امیدواریم سریع‌تر بتوانیم کار را انجام دهیم. طبیعتاً چالش‌هایی وجود دارد و موارد اختلاف نظر، موارد کوچکی نیست و باید مورد بحث و بررسی قرار بگیرد.

از سوی دیگر، آمریکا برای مقصر جلوه دادن ایران در طولانی شدن مذاکرات، به سیاه بازی روی آورده است.

در همین رابطه، یک مقام وزارت خارجه آمریکا مدعی شد رسیدن به توافقی برای بازگشت و پایبندی همزمان ایران و آمریکا به برجام طی چند هفته آتی ممکن است، اما این موضوع منوط به «تصمیم سیاسی» تهران است.

به ادعای این مقام آمریکایی، اگر ایران خواستار بیش از آنچه تعهدات برجامی آمریکا و کمتر از آنچه تعهدات خود ایران است، نباشد، توافق ممکن است.

این در حالی است که ایران می‌گوید موافقت آمریکا با برداشتن بخشی از تحریم‌ها کفایت نمی‌کند و به همین دلیل، مذاکرات تا زمانی که ما به همه خواسته‌های خودمان برسیم، ادامه خواهد یافت.

 
کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید