Performancing Metrics

پایان واکسیناسیون افراد ۸۰ سال به بالا تا فردا | اتاق خبر
کد خبر: 448061
تاریخ انتشار: 21 اردیبهشت 1400 - 14:09
رئیسی خبر داد
معاون بهداشت وزارت بهداشت با اعلام اینکه سامانه ما کاملاً آماده است و بر اساس آن رصد می‌کنیم، گفت: بر اساس میزان واکسن، اعلام می‌کنیم کدام گروه‌های سنی سالمندان واکسن بزنند.

به گزارش اتاق خبر به نقل از مهر، معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به پایان واکسیناسیون افراد ۸۰ سال به بالا تا فردا، خواستار تسریع در راه اندازی مراکز تجمیعی واکسیناسیون در سراسر کشور شد.

 علیرضا رئیسی در اجلاس رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، اظهار داشت: از رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی درخواست می‌کنیم نسبت به تسریع در راه اندازی مراکز تجمیعی واکسیناسیون اقدام کنند.

وی ادامه داد: خیلی سریع به افرادی که در سامانه ثبت نام کرده‌اند، پیامک بدهید تا مردم نگران نشوند.

رئیسی با عنوان این مطلب که در روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر مشکلی نداریم و صد درصد افراد در سامانه هستند، گفت: هر بهورز ۵۰ نفر سالمند را تحت پوشش دارد و از همین رو می‌توانیم واکسیناسیون ۶۵ سال به بالا در روستا‌های زیر ۲۰ هزار نفر را شروع کنیم.

وی افزود: اگر تعداد زیاد بود و واکسن کم بود، می‌توانیم از ۷۰ سال یا ۷۵ ساله‌ها شروع کنیم.

رئیسی با گلایه از بی انضباطی بعضی از دانشگاه‌ها در انجام برنامه واکسیناسیون، گفت: زودتر این بی انضباطی را جمع کنید. قرار نیست هر طور خواستید به هر کسی واکسن بزنید. ما باید بگوییم چه کسانی واکسن دریافت کنند.

وی افزود: هر یک دوز واکسن که تأمین می‌شود، ساعت‌ها و روز‌ها وقت می‌برد؛ بنابراین باید قدر این واکسن‌ها را بدانیم و درست توزیع و تزریق کنیم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اعلام اینکه سامانه ما کاملاً آماده است و بر اساس آن رصد می‌کنیم، گفت: بر اساس میزان واکسن، اعلام می‌کنیم کدام گروه‌های سنی سالمندان واکسن بزنند.

وی با عنوان این مطلب که همکاران در هنگام ثبت حتماً دقت لازم را داشته باشند، افزود: تیم‌های واکسیناسیون می‌توانند هر ۸ دقیقه یک نفر را واکسن بزنند.

رئیسی با عنوان این مطلب که ۲۶ هزار و ۹۰۰ تیم واکسن داریم، تاکید کرد: تیم‌های ما باید آمادگی لازم را داشته باشند که روزانه یک میلیون واکسن بزنند.

وی افزود: در مورد حق الزحمه هم دستورالعملی در حال تهیه است. قرار نیست مراکز بهداشت و خانه‌های بهداشت از حضور نیرو‌های خودمان خالی شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با عنوان این مطلب که تا فردا واکسیناسیون ۸۰ سال به بالا تمام می‌شود، ادامه داد: هر چه سریع‌تر مراکز تجمیعی را راه اندازی کنید. مراکز خودرویی کار بسیار جالبی است که در بعضی استان‌ها راه اندازی شده است.

 
 
 
 
 
 
نظرات
ADS
ADS
پربازدید