Performancing Metrics

کاهش ذخایر نفت جهان تسریع خواهد شد | اتاق خبر
کد خبر: 448569
تاریخ انتشار: 18 خرداد 1400 - 14:13
دبیر کل اوپک مطرح کرد
دبیر کل اوپک می‌گوید: ازنظر اوپک و متحدان این سازمان، ذخایر نفت جهان در ماه‌های آینده تحت تأثیر تلاش‌های تولیدکنندگان نفت برای حمایت از بازار سریع‌تر کاهش پیدا می‌کند.

به گزارش اتاق خبر به نقل از اتاق ایران، دبیر کل اوپک اظهار کرد: اوپک و متحدانش انتظار دارند ذخایر نفت در ماه‌های آینده سریع‌تر کاهش پیدا کند که نشان‌دهنده موفقیت‌آمیز بودن تلاش‌های این تولیدکنندگان برای حمایت از بازار است.

به گزارش رویترز، محمد بارکیندو در اظهارات آنلاین در کنفرانس نفت بین‌المللی نیجریه گفت: ذخایر نفت در کشورهای توسعه‌یافته به میزان ۶.۹ میلیون بشکه در آوریل کاهش پیدا کرد و ۱۶۰ میلیون بشکه در روز کمتر از مدت مشابه سال گذشته است. ما انتظار داریم سطح ذخایر در ماه‌های آینده به میزان بیشتری کاهش پیدا کند.

اوپک و متحدانش در قالب گروه اوپک پلاس در آوریل تصمیم گرفتند در فاصله مه تا ژوئیه ۲.۱ میلیون بشکه در روز به میزان عرضه خود اضافه کنند. این تولیدکنندگان در نشست هفته گذشته خود تصمیم مذکور را تأیید کردند که افزایش قیمت‌های نفت را به دنبال داشت.

بارکیندو گفت: بازار به تصمیمی که گرفتیم و شامل تنظیم سطح تولید از ماه مه امسال بود، واکنش مثبتی نشان می‌دهد.

اگرچه دبیر کل اوپک اذعان کرد برنامه واکسیناسیون و برنامه‌های محرک مالی عظیم، به دورنمای مثبت بازار نفت کمک کرده است اما خاطرنشان کرد موانع موجود بر سر راه واکسیناسیون جهانی و ادامه شیوع کووید ۱۹ همچنان ریسک‌هایی برای تقاضا برای نفت به شمار می‌روند.

بارکیندو گفت: نرخ پایبندی تولیدکنندگان اوپک پلاس به محدودیت عرضه در آوریل ۱۱۴ درصد بود.

این گروه در ماه مه سال ۲۰۲۰ کاهش تولید به میزان ۹.۷ میلیون بشکه در روز را به اجرا گذاشت و محدودیت عرضه‌اش تا ژوئیه به ۵.۸ میلیون بشکه در روز می‌رسد.

دبیر کل اوپک در یک پنل گفت‌وگو در این کنفرانس گفت: اگرچه اوپک منکر تغییرات اقلیمی نمی‌شود اما اقتصاد جهانی همچنان به نفت نیاز دارد. ما همه اعضای خود را به ادامه سرمایه‌گذاری در تجدیدپذیرها تشویق می‌کنیم اما همچنان به تأمین تقاضا برای هیدروکربن‌ها ادامه می‌دهیم.

 
 

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید