Performancing Metrics

اعداد و ارقام اقتصادی در هفته چهارم خردادماه 1400 | اتاق خبر
کد خبر: 448748
تاریخ انتشار: 30 خرداد 1400 - 11:29
جهان اقتصاد و کسب‌وکار به روایت آمار
رکوردشکنی تورم تولیدکننده در آمریکا، کاهش نرخ بیکاری در استرالیا و رقم مازاد تجاری منطقه یورو در ماه آوریل جزو مهم‌ترین آمارهای اقتصادی و تجاری منتشرشده طی این هفته بوده‌اند.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از اتاق ایران، در هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم، اعداد و ارقام متعددی در ارتباط با اقتصاد، تجارت و کسب‌وکار در اقصی نقاط جهان، از سوی رسانه‌ها، نهادهای اقتصادی ملی و بین‌المللی و مراکز تحقیقاتی منتشر شد که مهم‌ترین آنها را می‌توان در موارد ذیل خلاصه کرد:

2.8 میلیارد نفر

سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو): حدود 2.8 میلیارد نفر از جمعیت جهان همچنان برای پخت‌وپز روزانه به سوخت‌های سنتی و اصطلاحاً کثیف (dirty fuels) متکی هستند.

7.1 درصد و 24.7 درصد

بانک جهانی: قیمت نفت خام و گاز طبیعی (برای تحویل به کشورهای اروپایی) طی ماه مه نسبت به ماه آوریل به ترتیب 7.1 و 24.7 درصد افزایش نشان می‌دهد.

3 تریلیون دلار

بانک جهانی: انتظار می‌رود که ارزش اقتصاد اقیانوس (فعالیت‌های اقتصادی و کسب‌وکارهای مبتنی بر اقیانوس‌ها و دریاها) در سال افق 2030 به 3 تریلیون دلار در هر سال برسد. در عین حال نباید فراموش کرد که این سرمایه طبیعی ارزشمند جهانی به دلیل ماهیگیری بی‌رویه، زباله‌های پلاستیکی و تخریب زیستگاه‌های اقیانوسی به‌شدت در معرض خطر است.

115 هزار شغل و 5.1 درصد

رویترز: اداره آمار استرالیا (ABS) در گزارشی اعلام کرد که طی ماه مه امسال بیش از 115 هزار شغل جدید در این کشور ایجاد شده و نرخ بیکاری به 5.1 درصد یعنی سطح قبل از بحران کرونا بازگشته است.

1 میلیارد دلار

سی‌ان‌بی‌سی (CNBC): برایان موینهیان، مدیرعامل بانک آو آمریکا می‌گوید هزینه سالانه تأمین امنیت سایبری در این بانک و شرکت‌های تابعه به بیش از 1 میلیارد دلار رسیده است.

3 میلیارد دلار

سی‌ان‌بی‌سی (CNBC): پل یاکوبسن، مدیرعامل شرکت خودروسازی جنرال موتورز در مصاحبه‌ای اعلام کرد که کمبود قطعات نیمه‌رسانا و افزایش نرخ تورم جهانی می‌تواند هزینه‌های این شرکت را در نیمه دوم سال جاری میلادی 3 میلیارد دلار نسبت به برآوردهای اولیه افزایش دهد.

6.6 درصد

وال استریت ژورنال: اداره آمار وزارت کار آمریکا طی گزارشی اعلام کرد که شاخص قیمت تولیدکننده در این کشور طی ماه مه نسبت به ماه مشابه سال قبل 6.6 درصد افزایش یافته است که این رقم بالاترین نرخ تورم تولیدکننده در آمریکا طی نزدیک به 11 سال اخیر به شمار می‌رود.

747 میلیارد دلار و 15 درصد

ای‌مارکتر (eMarketer): انتظار می‌رود که ارزش تبلیغات رسانه‌ای در جهان طی سال جاری میلادی با 15 درصد افزایش نسبت به سال گذشته به بیش از 747 میلیارد دلار برسد.

10 هزار ین

بلومبرگ: در معاملات روز سه‌شنبه 15 ژوئن (25 خرداد) بورس توکیو، ارزش هر سهم شرکت خودروسازی تویوتا برای اولین بار از 10 هزار ین (90.8 دلار) فراتر رفت.

22.1 میلیارد درهم

بلومبرگ: صورت‌های مالی شرکت هواپیمایی امارات نشان می‌دهد که این شرکت در سال مالی منتهی به پایان ماه مارس امسال متحمل 22.1 میلیارد درهم (حدود 6 میلیارد دلار) زیان خالص شده است.

2.2 درصد و 42.3 درصد

یورو استات: ساخت‌وساز در منطقه یورو طی ماه آوریل امسال نسبت به ماه قبل از آن 2.2 درصد کاهش و نسبت به ماه مشابه سال قبل (آغاز محدودیت‌های مرتبط با همه‌گیری کرونا در اروپا) 42.3 درصد افزایش نشان می‌دهد.

10.9 میلیارد یورو

یورو استات: منطقه یورو در ماه آوریل امسال 10.9 میلیارد یورو مازاد تجارت کالایی داشته است.

0.8 درصد و 39.3 درصد

یورو استات: شاخص تولید صنعتی در منطقه یورو طی ماه آوریل امسال نسبت به ماه قبل از آن 0.8 درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل 39.3 درصد افزایش یافته است.

 
 
نظرات
ADS
ADS
پربازدید