Performancing Metrics

وزارت خارجه آمریکا: بازگشت به برجام را آغاز فرآیندی دیپلماتیک می‌دانیم / برای سایر مسایل نیز به گفت‌وگو با ایران نیاز داریم | اتاق خبر
کد خبر: 448847
تاریخ انتشار: 4 تیر 1400 - 17:52
یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا گفت: بازگشت به برجام را آغاز فرآیندی دیپلماتیک می دانیم. او افزود: برای سایر مسایل نیز به بحث و گفت و گو با ایران نیاز داریم.

به گزارش اتاق خبر به نقل از وزارت امور خارجه آمریکا، این مقام ارشد که نخواست نامش فاش شود در جمع گروهی از خبرنگاران تاکید کرد که در شش دور مذاکره در وین پیشرفت‌هایی حاصل شده است و دور هفتم بعد از مشورت‌ها در تهران، در آینده نزدیک برگزار می‌شود اما تاریخ دقیقی برای آن تعیین نشده است.

او همچنین خبرها درباره دستیابی به توافق درباره مسائلی چون تحریم را رد کرد و گفت تا زمانی که درباره همه چیز توافق نشود، گویی توافقی به‌دست نیامده و هنوز اختلافات در زمینه‌های مختلفی وجود دارد اما در عین حال یادآور شد که وارد جزئیات مذاکرات نمی‌شود.

او تاکید کرد « اگر ما فکر نمی‌کردیم که دستیابی به توافق ممکن نیست، به وین باز نمی‌گشتیم».

این دیپلمات ارشد در واکنش به برخی گزارش‌ها که ایران خواستار دریافت ضمانت از آمریکاست، تاکید کرد که بهترین ضمانت، بازگشت به برجام و اجرای وفادارانه آن است.

این مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا گفت: برای ایالات متحده، بازگشت به برجام یک پایان نیست بلکه آغاز یک فرآیند دیپلماتیک است و واشنگتن می‌خواهد درباره سایر مسائلی که موجب نگرانی‌اش است با تهران مذاکره کند.

 
 
کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید