Performancing Metrics

نگرانی آلمان‌ها از قطع دسترسی روسیه به سوئیفت | اتاق خبر
کد خبر: 448888
تاریخ انتشار: 5 تیر 1400 - 19:38
یک سیاستمدار برجسته آلمانی گفت: هر گونه قطع دسترسی روسیه به سوئیفت می‌تواند به اقتصاد اروپا آسیب بزند.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از اسپوت‌نیک، تینو چروپالا، یکی از اعضای بلندپایه حزب AFD آلمان اظهار داشت: هر گونه قطع دسترسی روسیه به سامانه سوئیفت می‌تواند به اقتصاد اروپا آسیب بزند.

وی ا فزود: من امیدوارم که این اقدامات عملی نشود چرا که باعث جدا شدن اقتصاد روسیه خواهد بود؛ از طرفی دیگر من نمی‌دانم که آیا این  اقدامات می‌تواند مؤثر باشد چرا که دوباره قطعاً به اقتصاد اروپا آسیب خواهد زد و به همین خاطر است که من اصلاً این اقدامات را تأیید نمی‌کنم. 

چروپالا گفت: آلمان باید در این مسیر منافع خود را در نظر گیرد.

وی تأکید کرد: آلمان چه نفعی از قطع دسترسی روسیه به سوئیفت خواهد برد؟ ما باید منافع خود را در اولویت قرار دهیم. روسیه منافع خود را دارد و آلمان هم منافع خود را دنبال می‌کند و این مسئله باید مبنای گفت‌وگوها بین دو طرف باشد. این دیدگاه همچنین باعث خواهد شد تا دو کشور روابط دوجانبه خوبی را با هم ایجاد کنند.

این سیاستمدار آلمانی عنوان کرد:‌ اقدام روسیه بر ایجاد جایگزین سوئیفت بدان معنا است که مسکو به دنبال یافتن راه‌های جدید در روابط بانکی خود است.

سوئیفت یک سامانه نقل و انتقالات اطلاعات بانکی است که 11 هزار مؤسسه بانکی عضو آن هستند. 

ممکن است روسیه در قالب تحریم‌‌های غرب علیه این کشور دسترسی به سوئیفت را از دست بدهد. به همین خاطر است که مسکو یک سامانه جایگزین و مشابه سوئیفت به نام «میر» ایجاد کرده تا خود را در برابر تبعات این تحریم‌ها در امان بدارد.

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید