Performancing Metrics

سرمایه‌گذاری خارجی، راهکار توسعه برق هسته‌ای است | اتاق خبر
کد خبر: 448891
تاریخ انتشار: 5 تیر 1400 - 19:46
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی استفاده از فاینانس (تامین مالی خارجی) , خرید تضمینی و سرمایه‌گذاری خارجی را راهکار توسعه برق هسته‌ای در کشور دانست.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از صدا و سیما، علی نیکزاد در حاشیه نشستی که با حضور وزیر نیرو و رئیس سازمان انرژی اتمی برگزار شد، در جمع خبرنگاران افزود: در این جلسه در خصوص راهکارهای توسعه برق هسته‌ای صحبت شد که استفاده از ظرفیت فاینانس و سرمایه‌گذاری خارجی یکی از راهکارهای تعیین شده در این جلسه است.

وی با اشاره به کمک‌های وزارت نیرو برای اختصاص اعتبار به توسعه برق هسته‌ای گفت: تصمیم گرفته شد تا از تولید برق هسته‌ای مطابق فرمایش رهبر انقلاب در جهت توسعه استفاده شود.

نیکزاد با بیان اینکه سه شنبه هفته گذشته آقای بیگی‌نژاد از وزیر نیرو درباره فرمایش رهبر انقلاب پیرامون تولید ۲۰ الی ۳۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای سوال پرسید، ادامه داد: امروز در راستای این موضوع جلسه‌ای با حضور وزیر نیرو و معاونان وزارت نفت و رئیس سازمان انرژی اتمی برگزار کردیم.

وی افزود: ما باید به سمت افزایش نیروگاه‌های هسته‌ای در کشور پیش برویم بنابراین تصمیم گرفته شد تا از همکاری کسانی که در بلوک شرق فاینانس می‌کنند، استفاده شود ضمن اینکه قرار شد تولید بالغ بر ۸۰ هزار مگاوات برق تا سال ۱۴۲۵ نیز در دستور کار قرار گیرد.

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید