Performancing Metrics

چه مناطقی میدان‌ تره‌بار‌های باکیفیتی دارد؟ | اتاق خبر
کد خبر: 449050
تاریخ انتشار: 19 تیر 1400 - 10:28
خرید خانه نیازمند تجربه و دقت بسیاری است. باید متناسب با نیازهای خود، خانهٔ موردنظر را انتخاب کنید.

به گزارش اتاق خبر، برخی در تنگنای خرید خانه به ناچار برخی از نکات مهم و نواقص خانهٔ مورد نظرشان را نادیده می‌گیرند. این درحالی‌ست که پس از مدتی نیازهای اصلی برجسته می‌شوند و نواقص خود را نشان می‌دهند. به طور مثال، برخی از مردم دوست دارند که محل زندگی‌شان را نزدیک وسایل نقلیه عمومی یا میادین تره‌بار انتخاب کنند. اما هنگام بازدید از ملک مورد نظر، این ویژگی اصلی را به خاطر ویژگی‌های غیر مهم اما جذاب دیگر، از یاد می‌برند. پس بهتر است، مهمترین ویژگی مورد نظر خود را در خرید خانه مشخص کرده و محله‌هایی که این ویژگی را دارند، جستجو کنید.

میادین تره‌بار چرا مهم هستند؟

این روزها بیشتر مردم، مشغول و درگیر کارهای روزمرهٔ خود هستند. همین امر سبب می‌شود که زمان کمتری برای رسیدگی به امور روزانهٔ خود داشته باشند. تامین مایحتاج خانه در کمترین زمان ممکن،‌ در صورت نزدیکی به میادین میوه و تره‌بار بهتر اتفاق می‌افتد. به همین دلیل، نزدیکی به میدان‌های تره‌بار یکی از مهمترین ویژگی‌های خرید یا اجارهٔ ملک است. اگر در آگهی های املاک دیوار تهران در پی خرید یا اجارهٔ خانه باشید، نزدیکی به میادین تره‌بار جزو امکانات آن منطقه محسوب می‌شود. برخی از مناطق تهران سطح دسترسی مناسبی به میدان‌های تره‌بار ندارند. از همین رو افراد بسیاری ترجیح می‌دهند در مناطقی که میدان تره‌بار وجود دارد، خانه اجاره کنند. اما شناسایی مناطقی که میدان‌های تره‌بار در آن قرار دارند، ممکن است سخت یا گیج‌کننده به نظر برسد.

میادین تره‌بار مهم تهران کجا هستند؟

شهر تهران در ۲۲ منطقهٔ خود میدان تره‌بارهای زیادی دارد. اما آنچه که باعث تمایزبخشی یک میدان تره‌بار از دیگری می‌شود، کیفیت محصولات آن است. از این رو، سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار اقدام به رتبه‌بندی میدان‌های تره‌بار کرده و در میان مناطق ۲۲گانهٔ تهران نزدیک به ۱۲ میدان، برترین رتبه را به لحاظ کیفیت و کمیت به دست آورده‌اند. میدان جلال آل‌احمد، تهرانسر، سردار جنگل،‌ سهروردی، شهران و صادقیه از جمله مناطق پر رفت‌وآمدی هستند که به عنوان میادین برتر انتخاب شده‌ند. میادین تره‌بار در این مناطق، به لحاظ توزیع محصولات و کیفیت آن‌ها در درجهٔ مناسبی قرار دارند. چرا که محصولات تره‌بار طول عمر کوتاهی دارند؛ همین امر سبب می‌شود که محصولات برخی از بازارچه‌های تره بار از تازگی و کیفیت خوبی برخوردار نباشند.

مناطقی که نام برده شد،‌ علاوه بر داشتن محصولات باکیفیت، سطح دسترسی بالایی نیز دارند. دسترسی به وسایل نقلیهٔ عمومی و نزدیکی به میدان تره‌بار‌های باکیفیت، می‌تواند عاملی مهم در خرید یا اجارهٔ خانه به حساب بیاید. این روزها با وجود مشغله‌های کاری،‌ بسیاری از مردم توجه کمتری به وضعیت غذایی خود دارند. اگر می‌خواهید محصولات با کیفیت و ارگانیک کشاورزی را به راحتی تهیه کنید، در نزدیکی یک میدان تره‌بار باکیفیت خانه اجاره کرده  یا حتی آن را بخرید. البته توجه داشته باشید که قبل از خرید یا اجارهٔ ملک، حتما از میدان تره‌بار و اطراف محله دیدن کنید. بدین صورت با اطمینانی بیشتر به معامله خواهید پرداخت.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید