Performancing Metrics

کدام گروه سنی بیشترین جمعیت بیکار را دارد؟ | اتاق خبر
کد خبر: 449111
تاریخ انتشار: 25 تیر 1400 - 16:38
از جمعیت حدود ۲.۲ میلیونی بیکاران بیش از ۹۳ درصد در فاصله سنی ۱۵ تا ۳۵ سال هستند.

به گزارش اتاق خبر، آنچه که اخیرا مرکز آمار ایران در رابطه با وضعیت نیروی کار در ایران در بهار امسال منتشر کرد نشان داد که ۶۲.۷ میلیون نفر جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر هستند که ۲۵.۹ میلیون نفر آنها را مجموعه شاغلان و بیکاران تشکیل می‌دهد؛ به‌طوری‌که  ۲۳.۶ میلیون نفر از آنها شاغل و ۲.۲ میلیون نفر بیکارند. در بهار  ۱۴۰۰ نرخ بیکاری کاهش یافته بود و از ۹.۸ در بهار سال گذشته به ۸.۸ درصد رسید و بر جمعیت شاغلان افزوده شد.

اما بررسی وضعیت گروه‌های سنی در بین افراد بیکار نشان می‌دهد که بیش از ۹۳ درصد آنها در فاصله ۱۵ تا ۳۵ سال قرار دارند؛ به گونه‌ای که بیش از ۲.۱ میلیون نفر از مجموع بیش از ۲.۲ میلیون نفری بیکاران را تشکیل می دهند. این در حالی است که بالغ بر ۵۲۸ هزار نفر از بیکاران در سن ۱۵ تا ۲۴ سال قرار دارند که البته از تعداد آنها در مقایسه با بهار پارسال حدود ۳۲ هزار نفری کم شده است.

در جمعیت ۱۵ تا ۲۴ ساله بیکار ، ۳۷۳.۶ هزار نفر مرد و ۱۵۴.۳ هزار نفر زن هستند و گرچه از تعداد مردان بیکار در این گروه سنی کم شده اما بیش از ۳۲ هزار نفر بر تعداد زنان فعال در این گروه افزوده شده است. اما سهم ۱۸ تا ۳۵ ساله‌ها از بیکاری بالغ بر ۱.۶ میلیون نفر است که از تعداد آنها نسبت به بهار پارسال بالغ بر ۱۳۲ هزار نفر کم شده است.

از بیکاران ۱۸ تا ۳۵ ساله بیش از یک میلیون نفر مرد و بالغ بر ۵۲۵ هزار نفر زن هستند که در این گروه سنی از تعداد مردان بیکار ۱۸۷ هزار نفر کم شده ولی بر تعداد زنان بیکار ۵۵ هزار نفر افزوده شده است.

منبع: ایسنا

 

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید