Performancing Metrics

مرکل: برای حفظ "دستاوردهای ۲۰ ساله" باید با طالبان مذاکره کنیم | اتاق خبر
کد خبر: 449685
تاریخ انتشار: 3 شهریور 1400 - 21:15
صدراعظم آلمان تأکید کرد که افغانستان با واقعیت تلخی روبروست اما باید با آن تعامل کرد. مرکل گفت: نباید توافق‌های غیرمشروطی با طالبان امضا کنیم. ما با خطر تبدیل افغانستان به محل مناسبی برای رشد مجدد تروریسم مواجهیم.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا: صدراعظم آلمان تأکید کرد که افغانستان با واقعیت تلخی روبروست اما باید با آن تعامل کرد.

به گزارش سایت اینترنتی النشره، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان گفت: ما با هماهنگی هم پیمانان برای عملیات خروج از افغانستان تلاش می‌کنیم. ما تمام تلاشمان را می‌کنیم تا کارمندان سابق افغانی بتوانند کابل را ترک کنند.

وی به نمایندگان پارلمان آلمان تاکید کرد: با فرا رسیدن ۳۱ اوت که موعد اتمام عملیات خروج است، نباید تلاش‌هایمان برای حمایت از کارمندان محلی در افغانستان پایان یابد. ما باید از نیازمندان در افغانستان و آوارگان در کشورهای مجاور حمایت کنیم. افغانستان واقعیت تلخی دارد اما برای حفظ دستاوردهای ۲۰ سال اخیر باید با طالبان گفت‌وگو کرد.

مرکل گفت: نباید توافق‌های غیرمشروطی با طالبان امضا کنیم. ما با خطر تبدیل افغانستان به محل مناسبی برای رشد مجدد تروریسم مواجهیم.

او در عین حال تصریح کرد: هدف ما باید این باشد که تا حد امکان آنچه در ۲۰ سال اخیر در افغانستان تغییر کرده را حفظ کنیم. این موضوعیاست که جامعه بین‌الملل باید درباره آن با طالبان گفت‌وگو کند.

مرکل هم مانند دیگر رهبران کشورها گفت: دولت‌های غربی سرعت پیشروی طالبان در افغانستان را دست‌کم گرفته بودند.

 
 
کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید