Performancing Metrics

درخواست از بانک‌ها برای تسهیل ضمانت وام ودیعه | اتاق خبر
کد خبر: 449825
تاریخ انتشار: 20 شهریور 1400 - 19:07
معاون وزیر راه و شهرسازی درباره تسهیل ضمانت وام ودیعه گفت: به بانک‌ها توصیه شده است با حداقل ضمانت‌های ممکن، این وام را بپردازند.

به گزارش اتاق خبر، محمود محمودزاده در خصوص وام ودیعه مسکن توضیح داد: تا کنون ۸۷۰ هزار متقاضی برای دریافت وام ودیعه مسکن در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند و از این تعداد ۱۴۶ هزار و ۵۰۰ متقاضی مدارک خود را تکمیل کرده‌اند و به شعب بانکی معرفی شده‌اند.

او در خصوص سقف اعطای وام گفت: میزان اعتباری که برای این طرح در نظر گرفته شده ۱۰ هزار میلیارد تومان است و اگر این سقف پر شود انتهای طرح خواهد بود اما تا زمانی که سقف پر نشود محدودیتی در پرداخت نداریم.

محمودزاده گفت: همه مستأجران که اجاره نامه رسمی با کد پیگیری دارند و خانواده باشند می‌توانند این وام را دریافت کنند البته این وام به خانم‌های مجرد بالای ۳۵ سال هم تعلق می‌گیرد.

او ادامه داد: کسانی که سال گذشته این تسهیلات را گرفته‌اند تا زمانی که تسویه نکنند نمی‌توانند دوباره دریافت کنند.

این مقام مسئول در خصوص گلایه برخی مستأجران از شرایط ضمانت این وام با اشاره به تسهیل ضمانت وام ودیعه، توضیح داد: به بانک‌ها توصیه شده با حداقل ضمانت‌های ممکن باید اقدام به پرداخت وام کنند اما قوانین داخلی بانک‌ها متفاوت است.

وی افزود: در حال حاضر سرعت پذیرش و پرداخت تسهیلات بهتر شده و توصیه ما این بوده که شرایط تسهیل شود.

محمودزاده گفت: از زمانی که افراد در سامانه ثبت نام کنند و مدارک را تکمیل کنند تا معرفی آنها به بانک کمتر از ۲۴ ساعت زمان طول می‌کشد.

منبع: مهر

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید