Performancing Metrics

حضور در اکسپو ۲۰۲۰ مزیت‌های اقتصادی ایران را به گوش دنیا می‌رساند | اتاق خبر
کد خبر: 449958
تاریخ انتشار: 23 شهریور 1400 - 20:06
ابوالفضل روغنی در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران
رئیس کمیسیون صنایع اتاق ایران حضور در اکسپو ۲۰۲۰ دبی را با توجه به شرایط تحریمی حاکم بر ایران و ضرورت معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های مختلف کشور به دنیا، موضوعی مهم عنوان کرد.

به گزارش اتاق خبر، رئیس کمیسیون صنایع اتاق ایران معتقد است در زمان رکود و زمانی که رقابت‌های سنگینی در سطح دنیا وجود دارد، باید روی تبلیغات و معرفی جامع و کامل ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها تمرکز کرد. با این استدلال نباید فرصت اکسپو ۲۰۲۰ را از دست بدهیم.

ابوالفضل روغنی، رئیس کمیسیون صنایع اتاق ایران نزدیک بودن محل برگزاری اکسپو به ایران را فرصت دیگری دانست که شاید هیچ‌گاه برای کشور فراهم نشود.

این فعال اقتصادی در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران مذاکرات رودررو با طرف‌های تجاری را از جمله امکاناتی برشمرد که اکسپوها در اختیار همه کشورها قرار می‌دهد و تاکید کرد: صنایع، معادن، واحدهای خدماتی در حوزه‌های مختلف و همه فعالان اقتصادی کشور برای معرفی بهتر خود و بازاریابی مناسب باید یک به یک کشورها سفر می‌کردند، اما فرصتی مهیا شده و همه این کشورها در نقطه‌ای مشترک در نزدیکی ایران گرد هم آمده‌اند. تشکل‌ها و فعالان بخش خصوصی نباید اجازه دهند این فرصت از دست برود. دولت نیز باید با حمایت‌های لازم امکان استفاده از این موقعیت را فراهم کند.

او رویکرد تعاملی دولت سیزدهم با کشورهای مختلف را مورد توجه قرار داد و افزود: با توجه به برنامه‌ها و سیاست‌گذاری‌هایی که تاکنون از بدنه دولت دریافت کرده‌ایم به نظر می‌رسد که دولت سیزدهم نیز نسبت به برقراری مناسبات تجاری با دیگر کشورها، رویکرد مناسبی دارد. در این راستا باید شرایطی را ایجاد کند تا در همه بخش‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و غیره امکان استفاده از ظرفیت اکسپو ۲۰۲۰ باشد.

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران صنایع غذایی ایران، شرکت‌های دانش‌بنیان و نوآور و دستاوردهای معدنی و صنعتی کشور را از جمله مزیت‌های اقتصاد ایران برشمرد که باید آنها را به بهترین شکل ممکن از طریق اکسپو به همه کشورهای حاضر معرفی کنیم و از این بستر برای ایجاد کانال‌های ارتباطی با همتایان خود در دیگر کشورها بهره ببریم.

 
 
کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید