Performancing Metrics

برج ها در غرب تهران چه خصوصیاتی دارند؟ | اتاق خبر
کد خبر: 450205
تاریخ انتشار: 18 مهر 1400 - 18:45
اگر در پایتخت گشتی بزنیم، انواع ساختمان ها، از ساختمان‌های چندین سال ساخت و دارای بافت قدیمی تا برج‌های لوکس و مدرن را می‌بینیم که هر کدام ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارند.

به گزارش اتاق خبر، هدف از خرید یا اجاره خانه برای افراد متفاوت است. برخی فقط قصد دارند خانه‌ای تهیه کنند و شب و روز خود را در آن سپری کنند. اما برای برخی مفهوم خانه فراتر از خانه‌ای معمولی است و مثلا آن ها دوست دارند خانه‌شان در بلندترین برج تهران باشد. البته میزان بودجه نیز در خرید ملک و املاک حرف اول را می‌زند. در حقیقت  ما معمولا با توجه به بودجه‌‌‌ای که داریم خانه‌‌مان را انتخاب می‌کنیم. به راحتی می‌توان از طریق سایت دیوار با گزینه‌های متنوعی روبه‌رو شد و متناسب با بودجه، خانه دلخواه را انتخاب کرد. تهران ۲۲ منطقه دارد که گران قیمت‌ترین برج‌های پایتخت در منطقه ۱ تا ۳ قرار دارد. از جمله منطقه‌ای که بهترین برج‌ها را دارد، شهرک‌ غرب است. شهرک غرب در شمال غربی پایتخت و در محدوده منطقه ۲ واقع شده است. در شهرک غرب برج‌های زیادی ساخته شده‌اند.

 

انواع و ویژگی برج‌های شهرک غرب

برج‌های حافظ، سعدی، نظامی و خیام

برج‌های شاه‌گلی در فاز دو شهرک غرب به صورت چهار برج مجزا طراحی شده اند. هر چهار برج این مجموعه، امکانات مطلوبی چون فضای سبز مجزا، آسانسور مجزا و.. دارد که در دو ساختمان غربی و شرقی ساخته شده‌اند.

برج‌های پاسارگاد، پرسپولیس، آپادانا و بیستون

این چهار برج، برج‌های شاه‌گلی در فاز سه شهرک غرب هستند. این برج‌ها از نظر نمای بیرونی و ظاهری شبیه به برج‌های شاه‌گلی فاز ۱ هستند؛ اما تفاوتشان با برج‌های شاه‌گلی فاز دو این است که دیگر در هر مجموعه آن دو ساختمان وجود ندارد.

برج فرانکو ایرانیان

برج فرانکو ایرانیان یا برج آلومینیوم شهرک غرب جزء قدیمی‌ترین برج‌های شهرک غرب محسوب می‌شود. برج فرانکو ایرانیان در خیابان‌های مهستان و ایران زمین واقع شده است.

 

پونک

پونک نیز یکی از محله‌‏های قدیمی و پرطرفدار شمال غرب پایتخت و در منطقه ۲ و ۵ واقع شده است. در این محله هر دو معماری مربوط به خانه‌‏های قدیمی و آپارتمان‏‌های نوساز و شیک به چشم می‏‌خورند. طبیعتا خانه‌‏های قدیمی محلهٔ پونک از قیمت مناسب‌‏تری برای خرید برخوردارند. در کنار خانه‌های قدیمی برج و آپارتمان‌های لوکس نیز قرار دارند. در واقع بهترین و مطمئن‌‏ترین راه برای خرید آپارتمان در پونک از طریق سایت‌های آنلاینی چون کلید، دیوار، شابش و... شکل می‌‏گیرد. محلهٔ پونک از سمت غرب به جنت‌‏آباد و بزرگراه شهید ستاری، از سمت شرق به درهٔ پونک تهران و شهرک غرب، که در امتدادش بزرگراه شهید اشرفی اصفهانی قرار گرفته، از جهت شمال به محلهٔ حصارک و از جنوب به محلهٔ باغ فیض متصل می‌‏شود. در سال‌‏های اخیر، حجم معاملات ملکی و خرید آپارتمان در محله پونک سیر صعودی داشته و این افزایش تقاضا به دلیل آب‌وهوای خوب و دسترسی و موقعیت مکانی عالی محله پونک است. محله پونک تهران از امکانات رفاهی متنوعی برخوردار است. تقاضای بالای خرید خانه و آپارتمان در پونک آن را به محله‌‏ای تقریبا میان‌‏رده برای خرید ملک تبدیل کرده است.

مراکز خرید پونک

مجتمع تجاری بوستان، گلستان و پاساژ تیراژه از مشهورترین مراکز خرید پونک هستند. در این فروشگاه و مراکز خرید می‌توانید تمام کالاهای مورد نیاز خود را اعم از کیف و کفش و لباس با انواع برندها تهیه کنید. میدان میوه و تره بار بلوار کمالی و فروشگاه شهروند نیز در میدان پونک واقع شده‌اند.

 مرکز خرید تیراژه

مرکز خرید تیراژه یکی از بهترین و معروف‌ترین مراکز خرید در غرب تهران به شمار می‌آید. این مرکز خرید در اتوبان اشرفی اصفهانی قرار گرفته است.  در این مرکز خرید می‌توانید علاوه بر خرید کردن به گشت و گذار و تفریح هم بپردازید. مجتمع تیراژه ۳ طبقه دارد. طبقه اول نمایشگاه مبلمان و صنایع چوبی است. این مجموعه از امکانات فراوانی چون ۳ طبقه پارکینگ و رستوران و شهربازی و... برخوردار است. 

مرکز خرید بوستان

مرکز خرید بوستان از جمله مراکز خرید محبوب در محدوده پونک است. تنها عیب مرکز خرید بوستان این است که این مرکز خرید در محدوده طرح ترافیک نبوده و همین امر موجب شلوغی و پر رفت و آمد بودنش می‌شود. این مجتمع دارای ۱۰۰۰ واحد اداری و تجاری بوده و به طور کلی بیش از ۸۰۰ مغازه و فروشگاه در این مجتمع فعالیت دارند.

امکانات تفریحی و گردشگری محله پونک

محلهٔ پونک از امکانات تفریحی و گردشگری مناسبی برخوردار بوده و همین امر موجب شده، این محله به عنوان یکی از سکونت‌گاه‏‌های محبوب پایتخت شناخته شود. از مناطق تفریحی و گردشی پونک می‌‏توان به، دریاچه چیتگر، سرزمین عجایب تیراژه، سایت پرواز پاراگلایدر، پارک فراز و... اشاره کرد

 

پارک نهج البلاغه

پارک نهج البلاغه بزرگترین پارک محله پونک است که در حاشیه بزرگراه ستاری قرار دارد. در کنار بوستان نهج البلاغه، پارک ترافیک، پارک جهاد و پارک یاس نیز از پارک‌های معروف این ناحیه به شمار می‌آیند.

دسترسی به محلهٔ پونک

منطقهٔ پونک دسترسی خوبی به اتوبان‌‏های بزرگی مثل، اتوبان اشرفی اصفهانی در غرب، اتوبان هاشمی رفسنجانی در شمال، اتوبان همت در جنوب و بزرگراه‏‌های متعددی چون، بزرگراه نیایش و بزرگراه حکیم دارد که تردد را از طریق ماشین شخصی به هر نقطه‌ای از شهر، سهل‌‏الوصول کرده است

محلهٔ پونک مجهز به ایستگاه‏‌های بی‌‏آر‏تی و خطوط تندرو اتوبوس‏رانی است که به تسهیل رفت‌‏ و آمد کمک می‌‏کند. علاوه بر اتوبوس‌‏ها به راحتی می‏‌توان از طریق ایستگاه‌‏های تاکسی، به تمام نقاط شهر دسترسی داشت. محلهٔ پونک مترو ندارد و هیچ ایستگاه مترویی در حوالی آن یافت نمی‌‏شود. اما می‌‏توانید با طی مسافتی کوتاه از طریق تاکسی خود را به یکی از ایستگاه‌‏های نزدیک برسانید

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید