Performancing Metrics

نفت در بالاترین رقم سه سال گذشته ایستاد | اتاق خبر
کد خبر: 450293
تاریخ انتشار: 24 مهر 1400 - 19:57
قیمت نفت در آخرین روز معاملات بازارهای جهانی به بالاترین رقم ۳ سال گذشته و بیش از ۸۵ دلار رسید اما بازار با قیمت ۸۴.۸۶ در هر بشکه بسته شد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از فارس، قیمت نفت در آخرین روز معاملات بازارهای جهانی به بالاترین رقم ۳ سال گذشته و بیش از ۸۵ دلار رسید.

از عوامل این افزایش قیمت، تقویت پیش بینی ها در مورد کسری عرضه در چند ماه آینده عنوان شده است زیرا با کم شدن محدودیت های مسافرتی، تقاضا بیشتر خواهد شد.

هر بشکه نفت برنت با ۸۶ سنت افزایش ۸۴.۸۶ دلار معامله شد و بازار با این قیمت بسته شد. نفت برنت طی هفته گذشته ۳ درصد افزایش یافت و ششمین هفته افزایشی را ثبت کرد.

نفت در بالاترین رقم قیمتی سه سال گذشته بازارهای جهانی

هر بشکه نفت خام آمریکا با ۹۷ سنت افزایش ۸۲.۲۸ دلار معامله شد. WTI طی هفته گذشته ۳.۵ درصد افزایش یافت  و هشتمین هفته متوالی افزایشی را ثبت کرد.

با بهتر شدن شرایط همه گیری کرونا، تقاضا افزایش یافته است؛ همچنین برای تولید برق تقاضا از گاز و زغال سنگ به نفت کوره و گازوئیل تغییر کرده است.

کاخ سفید اعلام کرد محدودیت های مسافرتی را برای کسانی که واکسیناسیون خود را به طور کامل انجام داده اند از ۸ نوامبر برخواهد داشت که این امر تقاضا برای سوخت جت را افزایش می دهد.

در عین حال، کاهش شدید ذخایر آمریکا و کشورهای عضو سازمان توسعه و همکاری های اقتصادی سبب شده است تا عرضه جهانی نفت را محدود نگه دارد.

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید