Performancing Metrics

آخرین وضعیت تامین کالاهای اساسی /۶۶۰ هزار تن برنج از گمرکات کشور ترخیص شد | اتاق خبر
کد خبر: 450726
تاریخ انتشار: 3 آذر 1400 - 15:36
مدیرکل دفتر بازرگانی داخلی کالاهای کشاورزی اعلام کرد: ۶۶۰ هزار تن برنج در 8 ماه گذشته از گمرکات کشور ترخیص شد و ۴۳۸ هزار و ۳۰۰ تن برنج در دو هفته اخیر برای واردات به کشور ثبت سفارش شده است.

به گزارش اتاق خبر،‌ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، مدیرکل دفتر بازرگانی داخلی کالاهای کشاورزی وزارتخانه با اعلام این مطلب گفت: با توجه به برآورد معاونت امور زراعت مبنی بر تولید  دو میلیون تا دو میلیون و ۲۰۰ هزار تن برنج در سال جاری، احتمالا برای تامین مابقی نیاز کشور حدود یک میلیون تن برنج باید وارد شود.

ابراهیم زارع، نیاز سالانه کشور به برنج را بر اساس برآوردهای صورت گرفته سه میلیون تا ۳.۲ میلیون تن عنوان کرد.

وی اظهار داشت: واردات برنج در فصل برداشت برنج داخلی از ابتدای مرداد تا پایان آبان ماه ممنوع است، اما در مابقی سال برنج بر اساس نیاز کشور وارد می شود.

زارع با بیان این که از ابتدای امسال تا ۲۲ آبان ماه نزدیک به ۶۶۰ هزار تن برنج از گمرکات کشور ترخیص شده است، گفت: بخشی از این برنج ترخیص شده مربوط به واردات سال گذشته است.

وی ادامه داد: عمده این واردات از کشور هند و بخشی هم از پاکستان و با ارز نیمایی صورت گرفته است.

مدیرکل دفتر بازرگانی داخلی کالاهای کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: تولید محصولات کشاورزی تابعی از شرایط اقلیمی است و امسال در حوزه برنج در استان های شمالی، تنش های خشکسالی و دمایی داشته ایم.

زارع در مورد تامین گوشت قرمز و مرغ مورد نیاز کشور اعلام کرد: از ابتدای امسال تا ۲۲ آبان ماه ۱۰ هزار و ۵۵۴ تن گوشت گوساله  و ۳۶ هزار و ۸۰۰ تن گوشت مرغ از گمرک ترخیص شده است.

وی درباره تخم مرغ نیز اذعان داشت: در حوزه تولید تخم مرغ مشکلی نداریم، اما برای تنظیم بازار مجوز افزایش واردات ماهانه ۱۵ هزار تن به تناسب نیاز جامعه تا پایان سال جاری صادر شده که ۱۸۰۰ تن آن تاکنون وارد شده است و اگر نیاز باشد واردات ادامه خواهد یافت.

زارع اضافه کرد: هر شانه تخم مرغ در میادین تره بار با قیمت ۴۳ هزار تومان عرضه می شود و تقریبا از هفته پیش، عرضه این محصول با همین قیمت در واحدهای صنفی نیز آغاز شده است.

وی گفت: با توزیع گسترده تخم مرغ، مغازه ها نیز به تدریج این محصول را با قیمت هر شانه ۴۳ هزار تومان باید توزیع کنند و در صورت عدم رعایت قیمتگذاری با آنان برخورد خواهد شد.

مدیرکل دفتر بازرگانی داخلی کالاهای کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی در مورد تامین حبوبات نیز اذعان داشت: از ابتدای امسال تا ۲۲ آبان ماه در مجموع ۳۷ هزار و ۴۲۸ تن حبوبات ترخیص شده است.

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید