Performancing Metrics

چطور با دریافت ویزای اکسپرس انتری PR کانادا (اقامت دائم) بگیریم؟ | اتاق خبر
کد خبر: 450885
تاریخ انتشار: 13 آذر 1400 - 14:34
برای مهاجرت کردن افراد به کشور پر مقصد و زیبای کانادا، روش‌ های مختلف و زیادی وجود دارد. گرفتن ویزای اکسپرس انتری هم یکی از این روش ها می باشد که در بین متقاضیان مهاجرت به این کشور طرفداران زیادی دارد.

 به طور ‌کلی با استفاده از این ویزا اشخاص می توانند به سرعت به کشور کانادا مهاجرت کنند. همچنین با استفاده از این ویزا متقاضیان می توانند برای خودشان اقامت دائمی کشور کانادا را هم دریافت کنند.

 

به طور کلی در سیستم اکسپرس انتری کشور کانادا، متناسب با فاکتور ها و پارامتر های متفاوتی به متقاضیان مهاجرت به این کشور امتیاز داده خواهد شد.  پس از مدتی و در زمان مشخصی، قرعه کشی اکسپرس انتری صورت می گیرد. افرادی که در هر دوره بالاترین امتیاز را کسب کرده باشند، به راحتی می‌ توانند ویزای اکسپرس انتری و اقامت دائمی کشور کانادا را کسب کنند.

پس به جرات می توان گفت که حدودا بیش از ۶۰ درصد متقاضیان مهاجرت به کانادا با استفاده از این ویزا  به این کشور رفته اند.

برنامه اکسپرس انتری

به طور کلی برنامه مهاجرتی اکسپرس انتری، به یکی از محبوب‌ ترین و پر طرفدار ترین روش های مهاجرت به کشور کانادا تبدیل شده است. برنامه اکسپرس انتری با هدف جذب کردن هر چه بیش تر مهاجرانی که دارای شرایط مهاجرت به کشور کانادا هستند، پا به عرصه گذاشته است. این برنامه متناسب با تجربیات، مهارت ها و توانایی های متقاضیان در حوزه های کاری متفاوت کشور کانادا، به آن ها امتیاز می دهد و کار مهاجرت آن ها را سرعت می بخشد. از طرفی با جذب مهاجران به افزایش رشد اقتصادی کشور کانادا هم کمک می کند. 
برنامه اکسپرس انتری پارامتر های زیر را اندازه گیری می کند و متناسب با این ویژگی ها، به هر شخصی امتیاز می دهد.

  • سن متقاضیان مهاجرت به کشور کانادا بر روی امتیاز آن ها اثر دارد.
  • همچنین برنامه اکسپرس انتری متناسب با سطح تحصیلات مهاجران به آن ها امتیاز خواهد داد.
  • از طرفی میزان توانایی و مهارت متقاضیان در یادگیری زبان و داشتن مدرک انگلیسی، فرانسه یا هر دو، بر روی امتیاز آن ها در این برنامه اثر خواهد گذاشت.
  • همچنین باید گفت که تجربه و سابقه کاری مهاجران در کشور خودشان و یا سایر کشورها می تواند امتیاز آن ها را در برنامه اکسپرس انتری و گرفتن ویزای اکسپرس انتری بالا ببرد.
  • از طرفی اگر متقاضیان مهاجرت به کانادا دارای سابقه کاری یا تجربه کاری در این کشور باشند، امتیاز بالایی کسب می کنند.

برنامه‌ های مهاجرتی اکسپرس انتری کشور کانادا

به طور کلی برای مهاجرت کردن به کشور کانادا از طریق سیستم اکسپرس انتری و گرفتن ویزای این کشور، می توان از 4 برنامه زیر کمک گرفت.

  • برنامه اسکیل ورکر یا برنامه نیروی کار متخصص فدرال در کشور کانادا
    • برنامه اسکیل ترید یا برنامه نیروی متخصص فنی فدرال در کشور کانادا 
    • با استفاده از تجربه کاری در کشور کانادا یا Canadian Experience Class
    • با کمک مهاجرت استانی به کشور کانادا یاProvincial Nominee Programs PNP


مراحل سیستم اکسپرس انتری کشور کانادا

اشخاص برای کار با برنامه اکسپرس انتری کشور کانادا، مانند هر برنامه و سیستم دیگری که در مورد مهاجرت به کانادا می باشد، باید مراحلی را طی کنند. به طور کلی باید برای استفاده از این برنامه مراحل زیر را طی کنید.

  • اولین مرحله سیستم؛ ثبت نام

مهم ترین مرحله ای که برای ورود به سیستم اکسپرس انتری کانادا باید آن را پشت سر بگذارید، مرحله ثبت نام متقاضی برای مهاجرت به این کشور می باشد.
در این مرحله از اکسپرس انتری، اشخاص باید اطلاعات شخصی خودشان را به طور کامل در سیستم ثبت کنند. به عنوان مثال افراد باید فاکتورهایی مانند سن خود، مدرک تحصیلی خود، مهارت در زبان و مدرک زبانی که دارند، سابقه و تجربه کاری و همچنین میزان انطباق پذیری خود را در سیستم بنویسند.
پس از ثبت نام و گذراندن این مرحله و همچنین پس از پشت سر گذاشتن دو مرحله امتیاز بندی، اگر متقاضی مهاجرت امتیاز کافی‌ بگیرد، می تواند مراحل دیگر این برنامه را طی کند. 
از طرفی افراد متقاضی برای این که بتوانند در برنامه اکسپرس انتری کشور کانادا شرکت کنند، باید مدارک خود را به طور کامل ارائه بدهند؛ یعنی هر فردی باید علاوه بر ارائه دادن مدرک زبان، مدرک تحصیلی خود و پاسپورت، پروفایل خودش را هم در این برنامه درست کند. با این کار شخص می تواند وارد مرحله دوم برنامه اکسپرس انتری کشور کانادا بشود و پس از آن، رزومه شخصی خودش را ارائه بدهد. همچنین پس از این مرحله، اشخاص می توانند دعوت نامه به کشور کانادا و همچنین اقامت این کشور را دریافت کنند.

  • مرحله دوم؛ ارائه دادن رزومه متقاضی

متقاضیان مهاجرت به کشور کانادا پس از ثبت نام کردن در این سیستم، می توانند امتیاز قابل قبول خود را کسب کنند. بنابراین پس از تایید کردن اطلاعات خود می توانند به استخر کاندیدای اکسپرس انتری کشور کانادا وارد شوند. پس از آن، متقاضیان می توانند رزومه خودشان را به اداره مهاجرت ارائه بدهند.

  • مرحله سوم؛ دریافت دعوت نامه کشور کانادا

متقاضیان مهاجرت به کشور کانادا پس از دریافت کردن دعوت نامه از سمت این کشور، می توانند اقامت دائمی کشور کانادا را دریافت کنند.

  • مرحله آخر؛ اقدام برای گرفتن اقامت کشور کانادا

پس از این که مهاجران، دعوت نامه خودشان را از سمت کشور کانادا دریافت کردند، باید مرحله آخر را انجام بدهند. آن ها باید در یک بازه زمانی دو ماهه، از طریق یکی از برنامه هایی که در بالا گفتیم، برای گرفتن اقامت دائمی کشور کانادا و ویزای اکسپرس انتری اقدام کنند.

سیستم امتیاز دهی برنامه اکسپرس انتری کشور کانادا

به طور کلی در این سیستم مهم است که شما مجرد هستید یا متاهل؛ بنابراین امتیاز اشخاص مجرد و متاهل در برنامه اکسپرس انتری، یکسان نیست. بنابراین می توان گفت که امتیاز اشخاصی که متاهل هستند، در بعضی موارد کم تر از مجرد ها خواهد بود. پس اگر متاهل هستید، همسر شما می تواند با راهکار هایی امتیاز از دست رفته شما را جبران کند.

در زیر امتیاز چند پارامتر و فاکتور مهمی که در برنامه اکسپرس انتری وجود دارد، آورده شده است.

  • با داشتن تحصیلات و مدرک تحصیلی، متقاضی می تواند حداکثر 25 امتیاز کسب کند.
  • اگر شخص دارای تجربه سابقه کار باشد، 15 امتیاز به دست می آورد.
  • همچنین اگر افراد دارای مدرک زبان انگلیسی یا زبان فرانسوی باشند، حداکثر 28 امتیاز در برنامه اکسپرس انتری به دست می آورند.
  • شرایط سنی متقاضیان اخذ ویزای اکسپرس انتری بر روی امتیاز اشخاص اثر می گذارد و می توان حداکثر 12 امتیاز کسب کرد.
  • در صورتی که افراد پیشنهاد شغلی معتبری داشته باشند، 10 امتیاز خواهند گرفت.
  • با تطبیق پذیری افراد، آن ها می توانند حداکثر 10 امتیاز کسب کنند.

جمع کل این امتیازات 100 می باشد؛ بنابراین افراد با گرفتن ۶۷ امتیاز می توانند اقامت کانادا را بگیرند.

سخن پایانی

مهاجرت کردن به کشور کانادا با استفاده از برنامه اکسپرس انتری، به یکی از پر طرفدار ترین روش های مهاجرت به کانادا تبدیل شده است. بنابراین شما با جمع کردن امتیازات خود می توانید اقامت این کشور را دریافت کنید.

مجموعه ما به بررسی بهترین روش های مهاجرت به کانادا با توجه به شرایط مهاجران می پردازد.

 

 

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید